Endast människor kan ge personlig service

Undersökningar och förutsägelser om framtiden har länge visat att enkla kundserviceuppgifter kommer att försvinna och ersättas av andra typer av kontakter och lösningar såsom FAQ:s, bots och automatiserade flöden. Allt mer tyder på att framtiden redan är här och vi ser hur kundserviceavdelning efter kundserviceavdelning anpassar sig efter de nya förutsättningarna. Men vad många experter, och en och annan VD och LG-medlem, glömmer är att människan och den personliga kontakten aldrig kan ersättas när det kommer till att ge god service med affärsnytta.

Kundservicepersonal ska göra värdefulla uppgifter som bidrar till affärerna genom att utveckla kunderna långsiktigt, sälja och lösa kundernas problem. Det kan en robot aldrig hjälpa till med, men tillsammans kan de två lösningarna både bli mer kostnadseffektiva och öka intäkterna. För de som vill anpassa sig efter de nya tidernas sätt att bedriva kundservice kan insourcing, ibland även kallat entreprenad, vara en passande och lönsam lösning. I denna guide går vi igenom vad insourcing är och jämför det med andra typer av sourcinglösningar såsom egen bemanning och outsourcing.

Här kan du ladda ner guiden Insourcing enligt Workz

Topics: säljande, bättre kundupplevelse, Personal, kundservice, utbildning, framtidens personal, framtidens kundservice