Född idag – Workz: Ett annorlunda företag inom kundservice!

Efter att i närmast ett helt yrkesliv arbetat för att företag ska outsourca sin kundservice känns det befriande att få byta sida. Nu vill vi inte flytta arbetstillfällen till platser med hög arbetslöshet för att erbjuda minimilöner till ungdomar utan utbildning. Nej, nu ska vi se till att företagen får rätt resurser för att utveckla kundservice i egen regi. Företaget Workz Sweden AB föds i dagarna och parollen är ”Bättre kundservice”.

Varför då?

Jo vi tycker att Sverige och alla konsumenter är värda en bättre kundservice. Vi tror på idén att människor kan göra ett fantastiskt bra servicearbete så länge de har rätt förutsättningar och får rätt utbildning och träning. Vi tror även på att den bästa plattformen för svenska företag att utöva kundservice är att göra det i egen regi. Närheten till övrig verksamhet, integrationen av personal mellan avdelningar och anammande av en gemensam företagskultur är värden som normalt sett vida överstiger de kostnadsfördelar som outsourcing ger. Nu vill vi sätta ett nytt fokus inom kundservice. På personalen och på kvalitet mot kund.

Bättre kundservice börjar och slutar med bättre individer

Vi säger inte att någon är dålig, men olika personer har olika förutsättningar för att lyckas med jobbet. Vi har verktygen för att ta reda på detta, och för att utveckla en bättre kundservice. Vi kallar företaget Workz och det gör vi både för att det handlar om många och viktiga jobb, och för att det funkar.

Så…välkommen till Workz!