Insiktsfullt seminarium om digitalisering

75 personer från kundservice och cx-världarna kom till Workz frukostseminarium på onsdagen. 

Ämnet för dagen var Digitalisering och AI i kundservice och gästföreläsare var Jason Andersson, seniorkonsult på B3 Connect. Jason har en både lång och djup erfarenhet och kunskap inom allt som har med teknik i kundservicevärlden, och bjöd på många goda, och några mindre bra, exempel på vilka initiativ som är viktiga, ger mest resultat och hur du bör gå tillväga för att starta ett projekt med rätt förutsättningar.

Vi fick en tydlig genomgång av alla definitioner och dagens möjliga applikationer inom AI, RPA, och botar. Dessa drivs framförallt av krafterna ökad tillgänglighet och automatisering av processer.

AI påverkar en kundserviceavdelning till att bli effektivare, få mer engagerade handläggare och inte minst gladare kunder. 

På Workz ser vi kopplingen till våra bemanningstjänster tydligt. Tråkiga och repetitiva arbetsuppgifter försvinner och stödjande och utvecklande tillkommer. Bland annat kommer kundservicepersonalen hantera mer affärsrelationer i stället för ärenden. Kundservice kommer att prata mer intäktspåverkan - direkt och indirekt - än bara kostnader. 

Tack alla som deltog - vi går spännande tider tillmötes.

Topics: personal, kundupplevelse, Bemanning, chatbottar, ai i kundservice, cx