Sommarreflektioner om kundservice

När jag skriver det här sitter jag samtidigt och kliar på ett myggbett. Ett tecken på att midsommarafton kom även i år. Och samtidigt en påminnelse om att halva 2016 redan har passerat.

Framtidens kundservice

När jag blickar tillbaka på vad vi har utfört under dessa månader är jag särskilt stolt över beslutet att inte bara bedriva kundservice som den borde vara utan att även vara de som skapar framtidens kundservice. En del i detta har varit att ta fram guider och dela dem med er.
Hittills har det blivit 4 stycken:
 

Kundservice är inte bara bemanning

Jag reflekterar även över att vi ser att det finns ett behov av och ett gensvar för vårt sätt att tänka kring kundservice och bemanningen av den. Det står allt klarare att våra kunder i hög grad vill ha bra, kunnig och upplärd kundservicepersonal som löpande får den kompetensutveckling de behöver istället för att, som tidigare, efterfråga en bemanning där en ”tillräckligt bra” resurs tillsätts så snabbt som möjligt.

Följ oss i höst

Under hösten fortsätter vi arbetet med att utvecklas tillsammans med dig och andra kunder. Vi kommer att satsa på att ta ett större grepp om hur personliga kanaler ska hanteras och dyka ännu djupare ner i forskning och utveckling av framtidens kundservice.

Samtidigt pågår vår rekrytering och utveckling av personal under hela sommaren och vi finns redan nu till hands för att prata om era kommande behov. Passa på att boka in ett höstmöte med oss innan du går på semester. Ju tidigare vi har en dialog desto fortare kan vi hitta och tillsätta rätt personal för ditt företag.

På tal om semester… trevlig sommar. Jag önskar dig veckor fyllda till bredden med sådant som fyller dig med glädje.

Glada sommarhälsningar
Jonas Norén,
vd Workz

Topics: Workz