Nyheter

Workz nyheter

Här kan du ta del av nyheter om kundservice, nya guider, kommande seminarium och annat spännande som händer på Workz.

18 januari 2021

Årets julkalender från Workz - 2020

Investera i dina medarbetare

I dag drivs de flesta kundserviceavdelning med ett viktigt mål att minimera kostnader. Kostnadsmedvetenheten genomsyrar hela avdelningen på ett negativt
sätt, bland annat genom att ge de anställda alltför låga löner, otillräcklig utbildning, och enkel styrning efter tydliga instruktioner. 

Read More

22 oktober 2020

Workz lanserar kundserviceutbildning

Visste du att kundserviceavdelningar i genomsnitt lägger totalt 5 procent på utbildning? Det motsvarar ungefär 10 dagar per år. Och av denna har mindre än 10 procent fokus på service, det vill säga att lära sig och utveckla sin förmåga att hantera kunder, svåra samtal och försäljning. Utveckling av affärer får mindre än en dag i månaden.

Read More

19 augusti 2020

Rekrytering under och efter corona

Med coronakrisen kom inte bara hemarbete och social distansering utan även massuppsägningar. Det gör att utbudet när ni ska rekrytera kommer att vara större än någonsin. De kan leda några till att tro att det också kommer att vara lättare än någonsin att rekrytera. Tvärtom, säger vi.

Read More

2 juli 2020

Att bedriva kundservice på distans

Moderna företag har sedan länge insett att ett arbete inte är en plats man går till utan är sysslor man utför. 

Read More

1 april 2020

Kundservice i Coronatider

Till dig som jobbar med kundservice

För bara en månad sedan hade de flesta av oss ingen aning om vilken situation vi skulle hamna i på grund av Corona. 

Read More

9 januari 2020

Testa kontraproduktivt beteende när du rekryterar till kundservice!

Vi har tidigare bloggat om att det kan bli en kostsam historia att rekrytera fel personal till sin kundservice.

Read More

12 december 2019

Så här lyckas du med kundservice-rekryteringen 2020

Vårt viktigaste råd till dig som vill bygga en framgångsrik och lönsam kundserviceorganisation är detta: 

Read More

18 november 2019

Robotar i kundservice, en verklighet redan nu

Mer än femtio personer deltog på Workz frukostseminarium om framtidens kundservice. 

Read More

22 oktober 2019

Seminarium om automatiserad kundservice och den digitala organisationen

Nu är det dags för ett nytt högklassigt seminarium om framtidens kundservice hos Workz.  

Read More

23 april 2019

Vad dina kunder baserar sina kanalval på

De mest lönsamma kunderna jobbar med kundupplevelser - i alla kanaler

Read More

9 april 2019

Så kombinerar du digital och traditionell kundservice

De mest lönsamma kunderna använder både digitala och traditionella kanaler. Hur kommer det sig? Här visar vi på fakta om  vad som fungerar.

Read More

14 mars 2019

Insiktsfullt seminarium om digitalisering

75 personer från kundservice och cx-världarna kom till Workz frukostseminarium på onsdagen. 

Read More