Rätt talanger till din kundservice

”Vi söker nu dig som är stresstålig, har hög servicenivå och förmåga att skapa god kontakt med kunder över telefon. Som person är du driven, noggrann och van vid högt tempo.”

 

Är det verkligen dessa egenskaper som gör en bra kundservicemedarbetare? Vill du erbjuda dina kunder bättre kundservice räcker det inte med en glad och tålmodig person i andra änden av luren. I själva verket är det av yttersta vikt att rätt person, med rätt kompetenser, hamnar på rätt plats. Inte nog med att de behöver dela ditt företags värderingar och vara väl insatta i era produkter och tjänster samt kunna förmedla hjälpen på ett pedagogiskt vis – de behöver även förstå en viss nivå logik och vara utrustade med tekniker för att kunna hantera de situationer som kan tänkas uppstå. Först då kommer din enhet bestå av trygga medarbetare som kan erbjuda bra service åt ditt företags kunder.

 

Ändå investerar inte många företag den tid som krävs – istället väljer de att gå på magkänslan när de anställer personal. En trolig anledning är att de inte vet vad som faktiskt behövs för att lyckas som kundservicemedarbetare på deras företag – och ännu mindre hur de hittar dessa kvaliteter.

 

Idag vet vi mycket om hur människors personlighet och begåvning påverkar hur väl vi lyckas på arbetet, och till och med vilket specifikt arbete som passar olika individer. För att underlätta bemanningen inom kundservice har vi tagit fram en guide om hur man bör gå tillväga för att få bättre personal till avdelningen, och utveckla dem över tiden. I den delar vi med oss av bra tips och riktlinjer på hur du ska gå tillväga för att hitta, hjälpa, utveckla och behålla de riktiga talangerna.

 

Ladda ner guiden

 

Topics: Bättre Personal,