Fyra sätt att få bättre personal till din kundservice

Bättre personal

Vi vet vilken svår uppgift landets kundservicechefer har. På Workz brukar vi likna deras uppgift med att driva ett eget företag – inom företaget. Inte nog med att de ska vara en duktig ledare för sin personal, de förväntas även ha full koll på ekonomi, budgetmål, KPI:er, den senaste tekniken, marknadsföring, försäljning och uppföljning av verksamheten. Att hinna med allt detta och samtidigt driva en fungerande kundserviceenhet, där anställda trivs och mår bra, är en tung uppgift även för den bäste.

Vi har varit i kundservicebranschen i över trettio år och vet hur man gör för att lyckas. Det var delvis därför vi startade Workz tidigare i år och det är också därför vi nu lanserar en egen guide, Workz guide till bättre personal. I den delar vi med oss av våra fyra bästa tips på hur du går till väga för att hitta, hjälpa, utveckla och behålla de riktiga talangerna.

I Workz guide till bättre personal berättar vi hur och varför du ska:

- Hitta talangerna med hjälp av kompetensprofil och arbetspsykologiska test
- Använda utbildad personal
- Använda certifierad personal
- Optimera din schemaläggning

Ladda ner guiden helt kostnadsfritt genom att  klicka här.