"Genom Workz får vi hela paketet"

 

Aon Assesment är inte bara en kund till Workz, utan även en viktig partner. Det är tillsammans med dem som vi har analyserat och skapat våra profiler för kundserviceyrket. De som gör att vi med stor säkerhet kan hitta rätt medarbetare vad det gäller prestation och arbetsvilja. Hur kommer det sig då att Aon har använt sig av Workz tjänster, de har ju all data själva? Så här säger Karolina Andersson som är konsultchef på Aon.

”Genom Workz får vi hela paketet med matchning med rätt profil, utbildning och en väldigt strukturerad process. Och inte minst en expertis om kundserviceyrket som vi inte besitter själva. Det otroligt värdefullt.”

Workz profiler bygger på analys av data från fler än 12 000 kundservicemedarbetare och deras prestation. Analys har skett av personlighets- och begåvningsparametrar som sticker ut, är neutrala respektive nedtonade hos de högpresterande. Profilen som skapats används sedan för att matcha alla kandidater med, vilket ger ett tydligt svar på om de passar för kundserviceyrket eller inte.

”Jag önskar att alla förstod hur mycket tid, jobb, kunskap och vetenskap som ligger bakom de här testerna som används vid matchningen. Det är inga vanliga personlighetstester som vem som helst kan bygga. Rätt medarbetare i kombination med utbildning, den strukturerade processen och en kontinuerlig dialog är nästan för bra för att vara sant”, säger Karolina avslutningsvis.