Lär känna våra nya operativa chefer!

 

Innan sommaren började tre nya operativa chefer hos oss på Workz – Peter Sällqvist som är operativ chef för västra Sverige, Johanna Wikström för östra Sverige och Pernilla Rodriguez för Stockholm. De har alla tre en gedigen erfarenhet av kundservicebranschen.

 

-       Berätta lite om vad ni har jobbat med tidigare!

 

Peter: Jag har jobbat med kundservice hela mitt arbetsliv, ungefär 22 år. Under dessa åren så har jag varit ledare på några olika bolag i ca 18 år. Då har jag rest runt jorden och jobbat med allt ifrån brandlarm till stora kryssare till att jobba med eftermarknad inom gaming-branschen. Senast kommer jag från KVD Bil där jag var kundsupportchef.

 

Johanna: Jag har jobbat med kundservice och ledarskap de senaste sex åren och kommer senast ifrån outsourcingvärlden och Teleperformance. I min roll som ledare på Teleperformance var teamet och avdelningens utveckling alltid min största prioritet, för att kunna leverera en kundservice i världsklass.

 

Pernilla: Jag har jobbat med kundkontakter hela mitt arbetsliv, primärt inom kundservice och de senaste nio åren med outsourcing av kundservice på Barona. Främst har mina roller involverat ledarskap, projektledning, utveckling och rekrytering. Under åren som jag har arbetat med outsourcing har jag samlat på mig erfarenheter inom bank och finans, e-handel, reseförsäljning, bilindustrin och mycket, mycket mer. Erfarenhet som betyder så mycket för både min och Workz fortsatta resa.

 

-       Hur kommer det sig att ni valde att börja jobba på Workz?

 

Peter: Eftersom jag jobbat rätt länge som just ledare inom kundservice så såg jag detta som en otroligt rolig utmaning att faktiskt kunna hjälpa och stötta kunder som sitter i den sits jag har varit i. Då jag vet att det finns ett stort behov där ute. När Workz även presenterade att fokus ligger på att utveckla varje kandidat inom kundservice kändes det än mer intressant. Dessutom är Workz ett tillväxtbolag vilket inspirerade mig.

 

Johanna: Jag sökte mig till Workz för att jag var redo för en ny utmaning där jag utöver att få fortsätta utveckla människor, nu även arbetar med att stötta och utveckla företag och deras verksamhet. Det känns otroligt roligt att få ta tidigare kunskap och erfarenhet till en nästa nivå och dessutom vara med på Workz tillväxtresa. Att jag dessutom nu gör det i Östergötland, där jag ju har mina rötter, är bara en härlig bonus.

 

Pernilla: Jag sökte mig till Workz både för min egen utveckling men också för att jag vill fortsätta utveckla medarbetare och hjälpa kunder att levererar riktigt bra kundservice! 

 

Vi är så glada att ha Peter, Johanna och Pernilla på plats och är övertygade om att de kommer utveckla våra kunder och medarbetare på bästa sätt!

Topics: Workz, medarbetare, kundservicechef, personalutveckling, Bättre Personal,, personal, bättre kundupplevelse, Bemanning, kundservivce, upplevelse