Nyheter

Workz nyheter

Här kan du ta del av nyheter om kundservice, nya guider, kommande seminarium och annat spännande som händer på Workz.

29 augusti 2021

Är din nästa kollega digital?

Sett till teknikens historia kan vi se att vi har utvecklats från röststyrda telefonsystem, via chatbotar fram till vad vi i dag kallar för digitala kollegor. 

Read More

1 juli 2021

Vilken start på sommaren vi har

Och även om vädret nu har vänt i delar av Sverige, och fotbollsresultaten inte alltid är med oss, så hoppas jag du får en välförtjänt ledighet. Därefter kommer en spännande höst med nya utmaningar.

Read More

17 juni 2021

Så ser framtiden ut inom självbetjäning

När det kommer till artificiell intelligens (AI) inom kundservice tänker de flesta människor automatiskt på chatbotar. Under en längre period var chatbotar det senaste och mest moderna en kundservice kunde använda.

Read More

11 maj 2021

Workz nya Chef i Östergötland

Workz välkomnar Tobias Hermansson som ny Operativ Chef för Östergötland. Tobias kommer närmast från Manpower där han har varit Konsultchef.

Read More

3 maj 2021

Vikten av att lösa kundens problem

För en kund som kontaktar kundservice är en sak är viktigare än allt annat: att få sitt problem löst. Ska du bara fokusera på en sak i din kundservice är det därför lösningsgraden. 

Read More

17 mars 2021

Är du redo för att sommarbemanna?

Vi är i mitten av mars och trots att det fortfarande känns avlägset närmar sig sommar- och semesterperioden med stormsteg. Härligt, äntligen lite ledighet efter ett långt och annorlunda år tänker många av dina medarbetare. Men hur ska ditt företag lösa bemanningen inom kundservice under ledigheten med fortsatt nöjda medarbetare och bibehållen kundnöjdhet?

Read More

1 mars 2021

Jessica Laos förstärker Workz

Vi är väldigt glada att välkomna Jessica Laos till Workz som Regionchef för Västra Sverige. Jessica har en gedigen bakgrund inom kundservice och försäljning, såväl som operativt ansvarig och som verksamhetskonsult. Närmast kommer Jessica från en roll som ansvarig för försäljning och affärsutveckling på byBrick. 

Read More

18 februari 2021

Ny utbildning för kundservicemedarbetare ”Ny på jobbet”

Många kunder har frågat oss om en kortare träning av nya medarbetare på sina kundserviceavdelningar. Vi har därför tagit fram en sådan, och kör den första öppna kursen den 18 mars. Ta chansen att ge dina nya medarbetare en kickstart, här är all fakta:

Read More

3 februari 2021

Skippa magkänslan och ta kundservice på allvar!

För inte alls länge sedan sågs kundservice som ett enkelt yrke som i princip vem som helst kunde ta sig an. En bild som självklart har påverkat även kundservicemedarbetarnas syn på sitt yrke. Många har sett en kundserviceroll som ett sätt att komma in på ett visst företag, snarare än som en egen karriärväg. Därmed har medarbetarna velat ta sig vidare till en annan avdelning och roll så snabbt som möjligt.

Read More

18 januari 2021

Årets julkalender från Workz - 2020

Investera i dina medarbetare

I dag drivs de flesta kundserviceavdelning med ett viktigt mål att minimera kostnader. Kostnadsmedvetenheten genomsyrar hela avdelningen på ett negativt
sätt, bland annat genom att ge de anställda alltför låga löner, otillräcklig utbildning, och enkel styrning efter tydliga instruktioner. 

Read More

22 oktober 2020

Workz lanserar kundserviceutbildning

Visste du att kundserviceavdelningar i genomsnitt lägger totalt 5 procent på utbildning? Det motsvarar ungefär 10 dagar per år. Och av denna har mindre än 10 procent fokus på service, det vill säga att lära sig och utveckla sin förmåga att hantera kunder, svåra samtal och försäljning. Utveckling av affärer får mindre än en dag i månaden.

Read More

19 augusti 2020

Rekrytering under och efter corona

Med coronakrisen kom inte bara hemarbete och social distansering utan även massuppsägningar. Det gör att utbudet när ni ska rekrytera kommer att vara större än någonsin. De kan leda några till att tro att det också kommer att vara lättare än någonsin att rekrytera. Tvärtom, säger vi.

Read More