Nyheter

Workz nyheter

Här kan du ta del av nyheter om kundservice, nya guider, kommande seminarium och annat spännande som händer på Workz.

20 september 2023

10 tips för att lyckas med er kundservice under lågkonjunktur

I den här guiden delar vi med oss av våra bästa tips på hur ni kan hantera er kundservice under lågkonjunkturen. I tuffa tider är det viktigare än någonsin att behålla en hög kundnöjdhet.

Read More

19 juni 2023

Frukostseminarium med Arlanda Express!

I fredags den 16 juni hade vi ett frukostseminarium med vår kund Arlanda Express.

Read More

23 maj 2023

"Workz medarbetare är vana vid att ständigt utvärdera sig själva"

I den här guiden får du ta del av den inspirerande resa som Dustin har gjort med sin kundservice. 

Read More

15 maj 2023

Frukostseminarium - Arlanda Express förändringsresa

Nu kommer ett nytt lärorikt seminarium om bättre kundservice fyllt av tips och lärdomar.  Denna gång har vi nöjet att lyssna på hur Arlanda Express förändrade sin kundservice systematiskt och efter en tydlig målbild.

Read More

22 mars 2023

Frukostseminarium i Göteborg!

Nu återkommer Workz med ett nytt seminarium där ni får lära er hur ni tar er kundservice till nya höjder och blir bäst i klassen! Det är ofta svårt att hållas sig uppdaterad på vad de senaste rönen är och veta vad det egentligen är som får er NKI att ta rejäla steg uppåt.

Read More

27 februari 2023

Mår medarbetarna bra, går företaget bra

Samtidigt som vi befinner oss i den fjärde industriella revolutionen, där både vad vi gör och sättet vi gör det på förändras, befinner sig världen - och arbetsmarknaden med den - ute på djupt vatten. Hoten kommer både under- och ovanifrån. De stavas krig, lågkonjunktur och robotar. 

Read More

20 februari 2023

Kundnöjdhet viktigast i lågkonjunktur

Förra veckan ställde vi en fråga till er på Linkedin – vad kommer bli viktigast för er som företag under en lågkonjunktur? Ni var eniga och svarade kundnöjdheten – antingen bibehålla kundnöjdheten eller öka den. 

Read More

27 januari 2023

Ha kunden i fokus istället för att ha ”kundfokus”

Det var bara ett av många bra tips som Barbro Ronnedahl, en av Sveriges mest erfarna ledare inom kundservice, delade med sig av under vårt frukostseminarium 26 januari. ”Kundfokus” är inte alls lika konkret och dessutom är det ett uttryck som många slänger sig med utan att gå till botten med vad det faktiskt betyder och vad som krävs för att lyckas med det.
 
Barbro gav även  fler konkreta exempel där enstaka ord kan göra stor skillnad i kundkommunikationen. Till  exempel kan vi säga " ha en bra dag” istället för  ”ha en fortsatt bra dag”,  för vi vet ju oftast ingenting om hur kundens dag har sett ut hittills.
 
En annan viktig insikt som vi tog med oss är att det är viktigt att ge våra medarbetare mandat för att kunna göra kunden nöjd. Behöver de kompensera kunden på något sätt för att skapa en wow-upplevelse, så måste de ha möjlighet att göra det.
 
Och apropå det här med wow-upplevelse så blev vi påminda om att det är just det vi ska stäva efter - alla företag har nöjda kunder. För att lyckas behöver kunden vara mer än nöjd, vi måste ligga steget före för att skapa så lite friktion som möjligt mellan kundservicen och kunden.
Read More

11 januari 2023

Kundservicechefens roll i framtiden

Den 26 januari är det dags för vårt första frukostseminarium för året! Denna gång tillsammans med Barbro Ronnedahl, kundservicechef på Ellevio. Barbro kommer dela med sig av sin breda erfarenhet och bland annat prata om vikten av rätt kundbemötande under tuffa tider och vilket ledarskap som krävs.
Read More

15 december 2022

”Våra kunder kan ringa och skoja, men vi måste alltid vara professionella”

FörsäkringsGirot ser varje år till att fler än 300 000 tjänstemän och arbetare får rätt pensioner och förmåner. FörsäkringsGirot ägs av SPP, SEB Pension och Försäkring, Länsförsäkringar och Skandia, men arbetar med samtliga försäkringsgivare på den svenska marknaden.

Read More

17 november 2022

Coachning handlar om att lyssna

De som vill ha en kundservice i världsklass måste inse en sak: arbetet blir aldrig klart. Det ska det inte heller bli. De bästa kundserviceavdelningarna håller den kvalitet de gör för att de ständigt arbetar med utveckling av den. Här står personalen i fokus.

Read More

25 oktober 2022

"Genom Workz får vi hela paketet"

 

Aon Assesment är inte bara en kund till Workz, utan även en viktig partner. Det är tillsammans med dem som vi har analyserat och skapat våra profiler för kundserviceyrket. De som gör att vi med stor säkerhet kan hitta rätt medarbetare vad det gäller prestation och arbetsvilja. Hur kommer det sig då att Aon har använt sig av Workz tjänster, de har ju all data själva? Så här säger Karolina Andersson som är konsultchef på Aon.

Read More