Så jobbar du med bättre kundupplevelse

Vi har tagit fram en hel guide på ämnet bättre kundupplevelse. I den ger vi dig 10 tips på hur du går tillväga för att skapa positiva upplevelser för den viktigaste tillgången du har – dina betalande kunder.

Mänsklig interaktion

Ett av tipsen handlar om vikten av mänsklig interaktion. Vissa hävdar att ju mer digital världen blir, desto mer behöver vi mänsklig interaktion. Detta har visat sig stämma särskilt när det kommer till kundupplevelser. I en undersökning utförd av J.D Power framkommer det att de mest nöjda hotellgästerna är de som på något sätt har varit i kontakt med personal minst fyra gånger under sin vistelse. De som är mest missnöjda har inte träffat någon ur personalen under vistelsen.

Enkelhet uppskattas

Detta betyder inte att allt som går att göras digitalt inte uppskattas. Självklart ligger det en enorm frihet i att kunna boka sin resa online, utan att behöva ringa kundservice. På samma sätt vill de flesta kunna fylla i ett formulär för att felanmäla en tjänst. Men det finns gånger då de allra helst bara vill prata med någon. Se då till att det finns någon att prata med. Någon som inte är en automatiserad röst och ber dem trycka in 1 för JA och 2 för NEJ. Finns du där för dem när de behöver dig mest, kommer du att göra en minnesvärd insats, väl värd att berätta om för andra.

Vill du ta del av nio tips till på hur du ska tänka kring kundupplevelse kan du ladda ner guiden gratis här.