Anticimex 3 råd till dig som vill utveckla din kundservice

Anticimex kundservicechef, Susanne Dannemann, har sedan september 2017 tagit hjälp av Workz med att utveckla och optimera sin kundserviceavdelning som är utspridd över 29 kontor med 140 medarbetare.


Arbetet finns sammanfattat i vår senaste guide. I den delar Susanne bland annat med sig av sina bästa tips inför verksamhetsutveckling och dessa vill jag gärna även dela med dig här.

Susannes 3 bästa råd till dig som funderar på att arbeta med verksamhetsutveckling:

  1.     Gå in med rätt förväntningar.

- Jag tänkte att vi gör det här projektet under tre månader och sedan är det klart innan året är slut. Men ett projekt av den här omfattningen är inget hafsverk och kräver sin investering i tid. Med facit i hand var jag alldeles för tidsoptimistisk, det hade aldrig gått att genomföra på så kort tid.

  1. Skaffa dig en rådgivare

- Min allra första tanke när jag träffade Jonas på Workz var att använda honom bara som ett bollplank i mitt och företagets arbete. Det har dock varit oerhört tryggt och givande att ha honom involverad under projektets alla delar. Även om jag har drivit igenom liknande projekt i mindre skala tidigare har det varit ovärderligt att ha en rådgivare med den breda och långa erfarenhet som Workz har.

  1. Ta hjälp utifrån

- Ibland kommer man långt med att ta in en extern konsult. De kan hjälpa till att sätta ord på saker som vi själva har svårt att formulera, samtidigt som de ser saker som vi som anställda har blivit hemmablinda för. En extern konsult är också bra att ha med sig in i ledningsgruppen för att ta rollen som den tuffe, pragmatiske men också lösnings-orienterade aktören, som har de insikter och den plan som organisationen själv ofta misslyckats med att ta fram.

Vill du veta mer om hur Anticimex arbetar med kundservice och hur vi på Workz har hjälpt dem?
Ladda ner guiden här.

Trevlig läsning 

 

Topics: personalutveckling, kundupplevelse, Bemanning, framtidens personal, framtidens kundservice, customer experience