Varför du ska bedriva kundservice på Facebook

Av flera anledningar. Dels för att det är smidigt för kunderna och strategiskt smart för er att vara där era köpare finns. Det gör det enkelt för dem att nå dig och vice versa. Men att du ska ha kundservice på Facebook handlar faktiskt inte bara om det sociala nätverket. Det handlar minst lika mycket om mobilen som enhet. De senaste åren använder allt färre mobilen till att prata i. Istället använder majoriteten den för att surfa, shoppa, läsa och skriva mail, sms och chattmeddelanden.

Att titta på, istället för att prata i, telefonen är det nya sättet att använda mobilen på. Då

måste även kundservicen följa med i den utvecklingen. Att tro att dina yngre kunder ska vilja ringa er tillhör det förflutna. Att de ska vilja sköta sina ärenden privat likaså.

Vi har därför tagit fram en guide om hur du kan sköta din kundservice på Facebook. I den går vi igenom hur du praktiskt går till väga för att hantera inkommande ärenden på bästa sätt – och hur du undviker att en missnöjd kund orsakar en medial kris.

Ladda ner guiden nedan

Jonas.

Topics: kundservice på facebook, framtidens personal