I den här guiden får du ta del av den inspirerande resa som Dustin har gjort med sin kundservice.
Här kan du ta del av nyheter om kundservice, nya guider, kommande seminarium och annat spännande som händer på Workz.
I den här guiden får du ta del av den inspirerande resa som Dustin har gjort med sin kundservice.
Nu kommer ett nytt lärorikt seminarium om bättre kundservice fyllt av tips och lärdomar. Denna gång har vi nöjet att lyssna på hur Arlanda Express förändrade sin kundservice systematiskt och efter en tydlig målbild.
Nu återkommer Workz med ett nytt seminarium där ni får lära er hur ni tar er kundservice till nya höjder och blir bäst i klassen! Det är ofta svårt att hållas sig uppdaterad på vad de senaste rönen är och veta vad det egentligen är som får er NKI att ta rejäla steg uppåt.
Samtidigt som vi befinner oss i den fjärde industriella revolutionen, där både vad vi gör och sättet vi gör det på förändras, befinner sig världen - och arbetsmarknaden med den - ute på djupt vatten. Hoten kommer både under- och ovanifrån. De stavas krig, lågkonjunktur och robotar.
Förra veckan ställde vi en fråga till er på Linkedin – vad kommer bli viktigast för er som företag under en lågkonjunktur? Ni var eniga och svarade kundnöjdheten – antingen bibehålla kundnöjdheten eller öka den.
Nu genomför Workz ett nytt populärt frukostseminarium, denna gång på temat "lär av de bästa". Gästföreläsare är Fredrik af Klercker, nordiskt ansvarig på COPC, den ledande aktören i världen inom Kundservice, Customer Experience och Benchmarks (www.copc.com). Över hela världen genomför COPC varje år hundratals certifieringar och samlar in massor med data om kundservice. I många länder är det en regel mer än ett undantag att vara certifierad enligt deras standards. Här finns alltså mycket matnyttigt att hämta för dig som jobbar med kundservice och vill veta hur andra gör och varför.
I tuffa tider är det naturligt att vända sitt fokus till att maximera intäkter och skära i kostnader. Detta gäller även i högsta grad kundserviceavdelningar i Sverige. När vissa får begränsningar i bemanning av kostnadsskäl, satsar andra fullt ut på att öka servicegraden och genom att starta tydliga säljaktiviteter.
Innan sommaren började tre nya operativa chefer hos oss på Workz – Peter Sällqvist som är operativ chef för västra Sverige, Johanna Wikström för östra Sverige och Pernilla Rodriguez för Stockholm. De har alla tre en gedigen erfarenhet av kundservicebranschen.
”Vill du ha glada och lojala kunder? Det är faktiskt enkelt gjort: Lös ärendet vid första kundkontakt.”
Så säger Gabriella Fleming, kundservicechef sedan 2007 på Stadium, i vår senaste guide. Där delar hon med sig av med- och motgångar under sina många år inom kundservice och lösningar på de problem hon stött på.
Mycket tid går åt att utbilda och träna personalen på en kundserviceavdelning. När vi har analyserat innehållet i alla introduktioner, onboarding-program och löpande utbildningsinsatser är det slående hur liten andel som själva kundservicehantverket får.
Besvara frågan: Vad har ni er kundservice till? Det kan tyckas vara en banal fråga med ett enkelt svar.
Hej, för dig som bryr dig om kundservice så försöker vi ge ut guider om relevanta områden med jämna mellanrum. Från och med nu kommer även ett nyhetsbrev att mailas till dig en gång i månaden. Här reflekterar vi snabbt på nyheter och ger direkta tips. Håll tillgodo!
Workz Sweden AB
iOffice Business Center
Kungsgatan 60
111 22 Stockholm
Org. nr: 556938-3788
Telefon: 08 - 22 45 22
E-post: info@workz.se
Bemanning med certifierade medarbetare. Operativt stöd till kundservicechefer. Analyser och strategier för framtidens kundservice.
Copyright © 2020 Workz Sweden AB. Webmaster. All Rights Reserved.