Nyheter

Workz nyheter

Här kan du ta del av nyheter om kundservice, nya guider, kommande seminarium och annat spännande som händer på Workz.

20 september 2023

10 tips för att lyckas med er kundservice under lågkonjunktur

I den här guiden delar vi med oss av våra bästa tips på hur ni kan hantera er kundservice under lågkonjunkturen. I tuffa tider är det viktigare än någonsin att behålla en hög kundnöjdhet.

Read More

19 juni 2023

Frukostseminarium med Arlanda Express!

I fredags den 16 juni hade vi ett frukostseminarium med vår kund Arlanda Express.

Read More

23 maj 2023

"Workz medarbetare är vana vid att ständigt utvärdera sig själva"

I den här guiden får du ta del av den inspirerande resa som Dustin har gjort med sin kundservice. 

Read More

15 maj 2023

Frukostseminarium - Arlanda Express förändringsresa

Nu kommer ett nytt lärorikt seminarium om bättre kundservice fyllt av tips och lärdomar.  Denna gång har vi nöjet att lyssna på hur Arlanda Express förändrade sin kundservice systematiskt och efter en tydlig målbild.

Read More

22 mars 2023

Frukostseminarium i Göteborg!

Nu återkommer Workz med ett nytt seminarium där ni får lära er hur ni tar er kundservice till nya höjder och blir bäst i klassen! Det är ofta svårt att hållas sig uppdaterad på vad de senaste rönen är och veta vad det egentligen är som får er NKI att ta rejäla steg uppåt.

Read More

15 december 2022

”Våra kunder kan ringa och skoja, men vi måste alltid vara professionella”

FörsäkringsGirot ser varje år till att fler än 300 000 tjänstemän och arbetare får rätt pensioner och förmåner. FörsäkringsGirot ägs av SPP, SEB Pension och Försäkring, Länsförsäkringar och Skandia, men arbetar med samtliga försäkringsgivare på den svenska marknaden.

Read More

6 oktober 2022

Frukostseminarium om kundservice: Lär av de bästa!

Nu genomför Workz ett nytt populärt frukostseminarium, denna gång på temat "lär av de bästa". Gästföreläsare är Fredrik af Klercker, nordiskt ansvarig på COPC, den ledande aktören i världen inom Kundservice, Customer Experience och Benchmarks (www.copc.com). Över hela världen genomför COPC varje år hundratals certifieringar och samlar in massor med data om kundservice. I många länder är det en regel mer än ett undantag att vara certifierad enligt deras standards. Här finns alltså mycket matnyttigt att hämta för dig som jobbar med kundservice och vill veta hur andra gör och varför.

Read More

9 september 2022

Lär känna våra nya operativa chefer!

 

Innan sommaren började tre nya operativa chefer hos oss på Workz – Peter Sällqvist som är operativ chef för västra Sverige, Johanna Wikström för östra Sverige och Pernilla Rodriguez för Stockholm. De har alla tre en gedigen erfarenhet av kundservicebranschen.

Read More

28 oktober 2021

3 baksidor med hybridarbete inom kundservice

Vad är väl en dag på kontoret? Efterlängtad, tror vi.

Trots att allt fler pratar om att arbetet inte är en plats vi går till utan något vi gör och trots att allt fler sjunger hybrid- och distansarbetets lov finns det flera utmaningar med sådana upplägg. Särskilt när det kommer till kundservice.

Read More

17 mars 2021

Är du redo för att sommarbemanna?

Vi är i mitten av mars och trots att det fortfarande känns avlägset närmar sig sommar- och semesterperioden med stormsteg. Härligt, äntligen lite ledighet efter ett långt och annorlunda år tänker många av dina medarbetare. Men hur ska ditt företag lösa bemanningen inom kundservice under ledigheten med fortsatt nöjda medarbetare och bibehållen kundnöjdhet?

Read More

1 mars 2021

Jessica Laos förstärker Workz

Vi är väldigt glada att välkomna Jessica Laos till Workz som Regionchef för Västra Sverige. Jessica har en gedigen bakgrund inom kundservice och försäljning, såväl som operativt ansvarig och som verksamhetskonsult. Närmast kommer Jessica från en roll som ansvarig för försäljning och affärsutveckling på byBrick. 

Read More

18 januari 2021

Årets julkalender från Workz - 2020

Investera i dina medarbetare

I dag drivs de flesta kundserviceavdelning med ett viktigt mål att minimera kostnader. Kostnadsmedvetenheten genomsyrar hela avdelningen på ett negativt
sätt, bland annat genom att ge de anställda alltför låga löner, otillräcklig utbildning, och enkel styrning efter tydliga instruktioner. 

Read More