Nyheter

Workz nyheter

Här kan du ta del av nyheter om kundservice, nya guider, kommande seminarium och annat spännande som händer på Workz.

23 augusti 2017

Botens första stöttepelare – mobilitet

Företag som vill bedriva bra kundservice i framtiden behöver redan nu göra sig bekant de fyra stöttepelare som möjliggör bots, där mobilitet är en av dem.

Read More

5 juli 2017

Satsa på gamifiering

Wikipedia definierar gamifiering som ”koncept att använda designade speltekniker i i icke-spelmiljöer, för att göra dem mer roliga och engagerande”.

Read More

21 juni 2017

Investera i dina medarbetare

I dag drivs de flesta kundserviceavdelningar med målet att minimera kostnader. Kostnadsmedvetenheten genomsyrar hela avdelningen på ett negativt
sätt, bland annat genom att ge de anställda minimilöner, kort utbildning
och enkel styrning efter tydliga instruktioner. Det leder uteslutande till att personalen tröttnar på sina jobb. Många avdelningar vittnar om 100 procents personalomsättning under ett år och har en personalomsättning på 7-8 procent per månad. Till det kommer ofta höga sjukskrivningstal.

Read More

3 maj 2017

Lönsam drift av kundservice genom insourcing.

På Workz erbjuder vi olika former av bemanning. En av dem är insourcing, ibland även kallat entreprenad. I dagens blogginlägg tänker vi titta på varför insourcing är så framgångsrikt genom att jämföra den mot bemanning och outsourcing.

Read More

31 mars 2016

Optimera schemaläggningen på kundservice

De flesta kundserviceavdelningar har öppet på vardagar, mellan klockan åtta på morgonen och fem på eftermiddagen. Men privatpersoner jobbar ofta själva denna tid och har då svårt att kontakta kundservice.

Read More