Nyheter

Workz nyheter

Här kan du ta del av nyheter om kundservice, nya guider, kommande seminarium och annat spännande som händer på Workz.

13 december 2017

Tänk på kundservicepersonalen

En helhjärtad satsning på Customer Experience innebär att se kundservicepersonalen som viktiga informationsbärare, och att deras information om och från marknaden anses viktig och bidrar till företagets framgång.

Read More

29 november 2017

Analysera behoven av CX

Titta på kundernas behov av digital innovation. Ta reda på vilka kundresor som leder till flest antal samtal och kontakter. Kundresor som genererar mer än sex samtal per kund är fog för att försöka lösa med en digital innovation. Kan deras problem lösas via en egen webbsida, en ”steg för steg”-guide eller en video, en app eller liknande bör detta givetvis göras.

Läs mer i vår guide
Read More

17 november 2017

Ett enkelt sätt att få nöjdare kunder – arbeta med den smidiga kundservicen

Vi har blivit alltmera kräsna med vår tid och den service vi får. Dagens teknologi har gjort oss vana vid att kunna beställa en taxi med bara en knapptryckning, att tända och släcka ljusen hemmavid även när vi är på kontoret och att ha hela vår musiksamling i telefonen. Att behöva sitta i telefonkö, knappa in våra personuppgifter eller leta upp ordernumret på en orderbekräftelse känns därför mer omständligt än vad det gjorde för bara fem år sedan. Det har gjort att dina kunder i dag är lika ointresserade av att bli ombedda att vänta medan dina medarbetare konsulterar varandra, som de är av att bli hänvisade till olika avdelningar, för att återigen upprepa sina ärenden.

Read More

4 oktober 2017

Endast människor kan ge personlig service

Undersökningar och förutsägelser om framtiden har länge visat att enkla kundserviceuppgifter kommer att försvinna och ersättas av andra typer av kontakter och lösningar såsom FAQ:s, bots och automatiserade flöden. Allt mer tyder på att framtiden redan är här och vi ser hur kundserviceavdelning efter kundserviceavdelning anpassar sig efter de nya förutsättningarna. Men vad många experter, och en och annan VD och LG-medlem, glömmer är att människan och den personliga kontakten aldrig kan ersättas när det kommer till att ge god service med affärsnytta.

Read More

28 september 2017

Inkludera dina anställda för att arbeta med CX

För att verkligen förbättra kundupplevelsen krävs en förändring i tänkande som går utöver fokusgrupper och möten mellan ledning och mellanchefer. Det gäller att använda samma plattformar för de anställda som används för att lyssna på kunden. Även om anställda och kunder påpekar liknande problem kan de anställda indikera bakomliggande orsaker medan kunderna endast kan rapportera symptom.

Read More

20 september 2017

Botens andra stöttepelare - det datadrivna

I gårdagens lucka nämnde vi att företag som vill bedriva bra kundservice i framtiden behöver göra sig bekant med fyra stöttepelare, varav en är mobilitet. Den andra stöttepelaren är det datadrivna.

Read More

14 september 2017

Vissa saker förändras aldrig

Framtidens kundservice är på många sätt här. De stora amerikanska teknikföretagen säljer redan tjänster och verktyg för att kunna implementera dem. Som alltid med sådant som utvecklas på andra sidan Atlanten dröjer det några år innan det kommer till Sverige och när så väl sker har det antagit en mer försvenskad form. Men vissa saker förblir desamma. Till exempel dessa två:

Read More

6 september 2017

Arbeta med merförsäljning i din kundservice

Länge har det funnits en tydlig trend där kunderserviceenheter förväntas sälja. Som enhet lämpar sig kundserviceavdelningen utmärkt för det, då det är ett bra tillfälle att hjälpa kunderna med att exempelvis uppgradera sina tjänster. Det är också en utmärkt plats att testa olika tjänster och erbjudanden på. Tillsammans med marknads- och säljavdelningen kan erbjudanden paketeras och testköras under en begränsad tid för att sedan lanseras brett.

Read More

31 augusti 2017

Kontrollera varje del av kundresan

En kundresa startar redan innan köpet genomförs men fortsätter långt därefter. Att identifiera hur dina kunders kundresa ser ut och utforma stöd och anpassad service för varje delmoment är en viktig grundpelare för att förstå, få, behålla och utveckla era kunder.

Read More

19 juli 2017

Vad du behöver för att lyckas med CX

CX är ett begrepp som står för Customer Experience och kan i korthet definieras som att skapa värde genom förändrade och utvecklade kundresor. För dig som vill arbeta med CX rekommenderar vi att investera i en plattform för automatiserad feedback.

Read More

5 juli 2017

Satsa på gamifiering

Wikipedia definierar gamifiering som ”koncept att använda designade speltekniker i i icke-spelmiljöer, för att göra dem mer roliga och engagerande”.

Read More

28 juni 2017

Hur du inte rekryterar till kundservice

Hur du inte rekryterar till kundservice

Read More