Nyheter

Workz nyheter

Här kan du ta del av nyheter om kundservice, nya guider, kommande seminarium och annat spännande som händer på Workz.

6 september 2017

Arbeta med merförsäljning i din kundservice

Länge har det funnits en tydlig trend där kunderserviceenheter förväntas sälja. Som enhet lämpar sig kundserviceavdelningen utmärkt för det, då det är ett bra tillfälle att hjälpa kunderna med att exempelvis uppgradera sina tjänster. Det är också en utmärkt plats att testa olika tjänster och erbjudanden på. Tillsammans med marknads- och säljavdelningen kan erbjudanden paketeras och testköras under en begränsad tid för att sedan lanseras brett.

Read More

31 augusti 2017

Kontrollera varje del av kundresan

En kundresa startar redan innan köpet genomförs men fortsätter långt därefter. Att identifiera hur dina kunders kundresa ser ut och utforma stöd och anpassad service för varje delmoment är en viktig grundpelare för att förstå, få, behålla och utveckla era kunder.

Read More

19 juli 2017

Vad du behöver för att lyckas med CX

CX är ett begrepp som står för Customer Experience och kan i korthet definieras som att skapa värde genom förändrade och utvecklade kundresor. För dig som vill arbeta med CX rekommenderar vi att investera i en plattform för automatiserad feedback.

Read More

5 juli 2017

Satsa på gamifiering

Wikipedia definierar gamifiering som ”koncept att använda designade speltekniker i i icke-spelmiljöer, för att göra dem mer roliga och engagerande”.

Read More

28 juni 2017

Hur du inte rekryterar till kundservice

Hur du inte rekryterar till kundservice

Read More

11 maj 2016

Vi tar oss an Framtidens Kundservice

Framtidens kundservice är på många sätt här. De stora amerikanska teknikföretagen säljer redan tjänster och verktyg för att kunna implementera dem. Som alltid med sådant som utvecklas på andra sidan Atlanten dröjer det några år innan de kommer till Sverige och när de väl gör det har de tagit sig an en mer försvenskad form. På Workz kommer vi att delta i den utformningen. Det är avgörande för att kunna hålla vårt löfte om att erbjuda den bäst bemannade kundservicen i Sverige.

Read More

4 maj 2016

Nu lanserar vi guider om Framtidens Kundservice – ladda ner del 1

När vi grundade Workz ville vi samla vår trettioåriga erfarenhet av kundservice för att skapa morgondagens kundserviceavdelningar. Vi började med att erbjuda något som ingen annan gjort – certifierad kundservicepersonal. Nu tar vi ytterligare ett steg framåt genom att sikta in oss på temat Framtidens Kundservice. Och vi tänkte ta med oss dig på resan dit.

Read More