Många företag kör på i gamla hjulspår och har svårt att förändra sig. Men obekväma beslut måste ofta tas för att en tydlig positiv utveckling ska kunna ske.
Här kan du ta del av nyheter om kundservice, nya guider, kommande seminarium och annat spännande som händer på Workz.
Många företag kör på i gamla hjulspår och har svårt att förändra sig. Men obekväma beslut måste ofta tas för att en tydlig positiv utveckling ska kunna ske.
Funderar du på hur du kan arbeta mer framgångsrikt med försäljning i din kundservice? Vi har precis tagit fram en guide som handlar om detta. Den kan du ladda ner här.
Vill du öka försäljningen i din kundservice? Det allra viktigaste för att lyckas är att det finns en strategisk approach med stöd från ledning och samtliga avdelningar.
Studier visar att allt fler föredrar att kunna chatta med ett företag. Det är ett enkelt sätt att ta första steget in i framtiden. Livechatt möjliggör enkla och snabba kontakter som brukar hjälpa kunderna snabbt samtidigt som kanalen frigör mer tid för medarbetarna, som kan ta längre telefonsamtal när det behövs.
Med e-postmeddelanden, sociala medier, sms, inloggningsplattformar, virtuella assistenter, chattrobotar och så vidare finns det fler metoder än någonsin för ett företag att enkelt komma i kontakt med sina kunder. I stället för att bara använda dessa kommunikationskanaler för att skicka generiska meddelanden eller grundläggande marknadsföringsinformation kan du utnyttja dem för att skicka ett kort meddelande om hur en inköpt produkt fungerar eller begära feedback på en tjänst. När det hanteras noggrant kan proaktivt kundbeteende vara mycket fördelaktigt för ett företag.
För att bestämma vem som är den optimala personen för kundservice genomförde CEB/Gartner Group en internationell studie. De intervjuade 1 440 kundservicerepresentanter från olika branscher och fann att alla tillhörde en av sju profiler: Den Tillmötesgående, Den Utmanande, Den Kontrollerande, Den Empatiska, Den Hårda Arbetaren, Den Innovativa och Klippan.
Customer Experience, CX, är inte samma sak som kundupplevelse. Det är istället metoden för att arbeta med den. Har du inte påbörjat ditt arbete inom detta område än är det dags att göra det. Ett välutvecklat program kommer nämligen att ge dig nöjdare och fler återkommande kunder som dessutom kommer att hjälpa dig förbättra ditt erbjudande gentemot dem själva och nya kunder. Som bonus kommer nöjdare medarbetare, som både kan och vill göra ett bättre jobb.
Customer Experience, som inte helt ska likställas med den svenska termen kundupplevelse, handlar om ett större sätt att förstå, ta sig an och arbeta med kundernas köpresa.
Workz Sweden AB
iOffice Business Center
Kungsgatan 60
111 22 Stockholm
Org. nr: 556938-3788
Telefon: 08 - 22 45 22
E-post: info@workz.se
Bemanning med certifierade medarbetare. Operativt stöd till kundservicechefer. Analyser och strategier för framtidens kundservice.
Copyright © 2020 Workz Sweden AB. Webmaster. All Rights Reserved.