Nyheter

Workz nyheter

Här kan du ta del av nyheter om kundservice, nya guider, kommande seminarium och annat spännande som händer på Workz.

12 april 2018

7 typer av kundservicepersonal

För att bestämma vem som är den optimala personen för kundservice genomförde CEB/Gartner Group en internationell studie. De intervjuade 1 440 kundservicerepresentanter från olika branscher och fann att alla tillhörde en av sju profiler: Den Tillmötesgående, Den Utmanande, Den Kontrollerande, Den Empatiska, Den Hårda Arbetaren, Den Innovativa och Klippan.

Read More

6 december 2016

Så utvecklar du ett Customer Experience-program i 7 steg

Customer Experience, CX, är inte samma sak som kundupplevelse. Det är istället metoden för att arbeta med den. Har du inte påbörjat ditt arbete inom detta område än är det dags att göra det. Ett välutvecklat program kommer nämligen att ge dig nöjdare och fler återkommande kunder som dessutom kommer att hjälpa dig förbättra ditt erbjudande gentemot dem själva och nya kunder. Som bonus kommer nöjdare medarbetare, som både kan och vill göra ett bättre jobb.

Read More

28 november 2016

Vad är Customer Experience?

Customer Experience, som inte helt ska likställas med den svenska termen kundupplevelse, handlar om ett större sätt att förstå, ta sig an och arbeta med kundernas köpresa.

Read More

23 mars 2016

Fyra sätt att få bättre personal

Read More