Nyheter

Workz nyheter

Här kan du ta del av nyheter om kundservice, nya guider, kommande seminarium och annat spännande som händer på Workz.

9 augusti 2017

Rekrytera rätt medarbetare för bättre försäljning

Det är av yttersta vikt att rätt person och med rätt kompetens arbetar med försäljning inom kundservice. Rekrytera efter en noggrant utarbetad kravprofil, där ni identifierar viktiga egenskaper och kunskaper för att kunna arbeta i just er kundservice. Använd test i rekryteringsprocessen för att säkerställa att de utvalda kandidaterna faktiskt lever upp till kraven och undvik på samma gång att rekrytera efter magkänslan.

Read More

2 augusti 2017

Satsa på onboarding

En bristande onboarding-process skapar stora risker för en hög personalomsättning. Att däremot ha en tydlig, innehållsrik och avstämd introduktion till arbetet och arbetsplatsen visar de nyanställda att de är sedda och utför ett viktigt arbete. Det är helt enkelt en investering i en bra framtida kundtillfredsställelse med en tydlig payback. Innehållet i denna viktiga fas bygger på flera delar. Dels är det viktigt att sätta plattformen för vad företaget/arbetsgivaren är och gör, vilka värdering som finns och varför.

Read More

5 juli 2017

Satsa på gamifiering

Wikipedia definierar gamifiering som ”koncept att använda designade speltekniker i i icke-spelmiljöer, för att göra dem mer roliga och engagerande”.

Read More

28 juni 2017

Hur du inte rekryterar till kundservice

Hur du inte rekryterar till kundservice

Read More

16 maj 2017

Insourcing på tre olika nivåer

Vi har i ett tidigare blogginlägg pratat om insourcing. Efter det fick vi frågor om hur huruvida all insourcing sker på samma sätt.  Svaret är nej. Beroende på dina behov, utmaningar och förutsättningar erbjuder vi på Workz tre olika uppdragsformer av insourcing.

Read More

28 april 2016

Använd utbildad personal i din kundservice

Några dagars medlyssning som ny på jobbet är givetvis bra, men långt ifrån tillräckligt för att kunna erbjuda kunderna bättre kundservice. Men det är oftast vad nyanställda erbjuds i form av upplärning. Tyvärr tar kunden som ringer inte någon hänsyn till att någon är ny på jobbet – han vill bara ha sitt problem löst. Snabbt, professionellt och utan extra kostnad. Får han inte det riskerar ditt företags varumärke att snabbt ta skada.

Read More