CX är ett begrepp som står för Customer Experience och kan i korthet definieras som att skapa värde genom förändrade och utvecklade kundresor. För dig som vill arbeta med CX rekommenderar vi att investera i en plattform för automatiserad feedback.
Här kan du ta del av nyheter om kundservice, nya guider, kommande seminarium och annat spännande som händer på Workz.
CX är ett begrepp som står för Customer Experience och kan i korthet definieras som att skapa värde genom förändrade och utvecklade kundresor. För dig som vill arbeta med CX rekommenderar vi att investera i en plattform för automatiserad feedback.
Boten Anna är en gammal låt vi alla tröttnat på för länge sedan. Men bots i sig är desto modernare. Bots är smarta program som bäddar in sig själva i andra smarta program som gör dem ännu smartare. Bots är med andra ord tillägg till program som appar eller tjänster, som automatiserar händelser så att du slipper.
I dag drivs de flesta kundserviceavdelningar med målet att minimera kostnader. Kostnadsmedvetenheten genomsyrar hela avdelningen på ett negativt sätt, bland annat genom att ge de anställda minimilöner, kort utbildning och enkel styrning efter tydliga instruktioner. Det leder uteslutande till att personalen tröttnar på sina jobb. Många avdelningar vittnar om 100 procents personalomsättning under ett år och har en personalomsättning på 7-8 procent per månad. Till det kommer ofta höga sjukskrivningstal.
Workz Sweden AB
iOffice Business Center
Kungsgatan 60
111 22 Stockholm
Org. nr: 556938-3788
Telefon: 08 - 22 45 22
E-post: info@workz.se
Bemanning med certifierade medarbetare. Operativt stöd till kundservicechefer. Analyser och strategier för framtidens kundservice.
Copyright © 2020 Workz Sweden AB. Webmaster. All Rights Reserved.