Varför du ska skapa ett närmare samarbete med försäljningsavdelningen

När det kommer till att arbeta med försäljning inom ramen för din kundserviceavdelning finns det en viktig sak du inte får glömma. Att se själva försäljningsavdelningen som en förlängd, och viktig, del av din egen avdelning. Är du kundservicechef måste du ha täta möten med företagets försäljningschef, där ni stämmer av och uppdaterar varandra om pågående lanseringar och erbjudanden och hur ni tänker förhålla er till dem inom ramen för era olika avdelningar.

Försäljningschefens roll

Försäljningschefen har här en viktig roll i att informera om kommande kampanjer och förutsättningar för dessa och vilka mandat kundservicemedarbetarna har när det kommer till att erbjuda dessa till de som ringer in. Du som kundservicechef har i sin tur den viktiga uppgiften att informera försäljningschefen om hur väl erbjudandena tas emot bland de potentiella köparna. Den insikten borde i sin tur användas till att förbättra och förändra erbjudandena.

Vill du lära dig mer om hur du kan arbeta med försäljning i din kundservice?

Då föreslår vi att du läser Workz guide till bättre försäljning. Den är givetvis gratis.