Vem behövs på kundservice?

    När det är dags att rekrytera personal är det lätt att hamna i konsumentfällan, man vill ha det starkaste, snabbaste eller coolaste märket på marknaden, till ett visst pris. Men är det verkligen sportbilen som passar avdelningens behov bäst? Är det kanske den miljömedvetna elhybriden eller den beprövade familjekombin?

    Precis som när vi ska köpa något för våra privata behov eller intresse, är det i en rekrytering viktigt att fundera på vilka kompetenser eller egenskaper vi faktiskt har nytta av – och se till att maximera dessa. Då lägger vi pengarna på rätt sak och får det resultat som vi behöver, oavsett färg, form, ålder eller andra faktorer som är lätta att fastna i.

    Genom att rekrytera genom matchning mot en vetenskapligt framtagen kompetensprofil säkerställer vi att företaget får precis den person som kundserviceavdelningen behöver. Avskalat, utan risk för särbehandling får de ett objektivt mått på vilken potential kandidaten har i en kundserviceroll.

    Vad innebär då detta för dig som arbetssökande? Jo, att du inte behöver oroa dig för att väljas bort för saker som ålder, namn, vilken stadsdel du bor i eller vilken färg du har på tröjan. Vi tittar på dina förutsättningar för kundserviceyrket, inget annat! Som anställd på Workz får du dessutom utbildning och ett ständigt närvarande bollplank för att ytterligare finslipa din förmåga, förmågan som levererar kundservice i världsklass.