Stresshantering inom kundservice – nytt webinar från Workz

 

Varför ökar stressen inom kundservice just nu?

I dagens lågkonjunktur upplever många medarbetare och ledare på kundservice-avdelningar en kraftigt ökad negativ stress. Den hänger samman med att företag gör neddragningar av kostnadsskäl, och ofta drabbas kundservice. Ersättningsrekryteringar stoppas, sämre SLA:er accepteras och ledare har mindre tid till att coacha och stödja medarbetarna. I tuffa tider upplevs även en hårdare ton från marknaden, fler frustrerade kunder och jobbigare samtal. Följden blir ökad sjukskrivning och ökad personalomsättning och en ond spiral har startat.

Men det finns verktyg för att hantera den ökade stressen som kan hjälpa till att begränsa problemen och skapa en mer positiv utveckling. Workz genomför nu ett webinar om just stresshantering inom kundservice.

Det här får du med dig från webinariet

Under denna session kommer vi att prata om:

  • Exempel på ledarbeteenden som främjar prestation, hälsa och långsiktigt hållbar motivation

  • Insikter om varför klassiska ”piska & morot”-strategier ofta slår fel

  • Reflektionsfrågor och konkreta tips att ta med in i vardagen

Möt föreläsaren Elin Hartelius

Föreläsare är Workz samarbetspartner Elin Hartelius som har lång erfarenhet av HR och ledarskap och är medförfattare till boken Handbok för ledarhjältar - motivationsforskningen som superkraft! Hon ansvarar även för delen Personligt ledarskap inom ramen för Workz Academy.

Tid, datum och anmälan till webinariet

Webinariet genomförs den 23 oktober 2025, kl. 09.00–09.45. Anmäl dig på denna länk.

Anmäl dig här
 
Nästa
Nästa

Fullsatt seminarium i Göteborg