Nyheter

Workz nyheter

Här kan du ta del av nyheter om kundservice, nya guider, kommande seminarium och annat spännande som händer på Workz.

26 april 2024

AI inom kundservice

AI är på allas läppar, och vi på Workz vill förmedla viktig och korrekt kunskap inom alla heta  områden inom kundservice. Därför arrangerar vi nu ett seminarium om vad AI egentligen är, vad som fungerar, och hur vi kan utveckla kundservice med ny funktionalitet. Här pratar vi inte om att robotar ska ersätta människorna på våra avdelningar, vi pratar framförallt om hur människorna ska prestera bättre genom nya former av tekniskt stöd.

Read More

26 april 2024

AI inom kundservice

Workz genomför ett unikt och tankeväckande seminarium om AI och dess fantastiska potential inom kundservice, rekrytering och coachning!. Våra experter kommer att berätta om den revolution som pågår i rasande snabb takt och exemplifiera med aktuell funktionalitet. Vad är möjligheterna? Ser vi överhuvudtaget några begränsningar? Vilka AI-lösningar bör jag redan idag överväga till kundservice.

Read More

26 april 2024

AI och kundservice – en översikt

På Workz har vi ambitionen att försöka hjälpa alla inom kundservice att bli bättre. Vi har därför tagit fram en enkel guide där vi beskriver grunderna och vad som har drivit på utvecklingen. Vi säljer ingen teknik och kan därför på ett objektivt sätt förklara vad AI betyder inom kundservice-världen, vad som fungerar idag och vad vi kan förvänta oss av i morgondagen.

Read More

20 september 2023

10 tips för att lyckas med er kundservice under lågkonjunktur

I den här guiden delar vi med oss av våra bästa tips på hur ni kan hantera er kundservice under lågkonjunkturen. I tuffa tider är det viktigare än någonsin att behålla en hög kundnöjdhet.

Read More

19 juni 2023

Frukostseminarium med Arlanda Express!

I fredags den 16 juni hade vi ett frukostseminarium med vår kund Arlanda Express.

Read More

23 maj 2023

"Workz medarbetare är vana vid att ständigt utvärdera sig själva"

I den här guiden får du ta del av den inspirerande resa som Dustin har gjort med sin kundservice. 

Read More

15 maj 2023

Frukostseminarium - Arlanda Express förändringsresa

Nu kommer ett nytt lärorikt seminarium om bättre kundservice fyllt av tips och lärdomar.  Denna gång har vi nöjet att lyssna på hur Arlanda Express förändrade sin kundservice systematiskt och efter en tydlig målbild.

Read More

22 mars 2023

Frukostseminarium i Göteborg!

Nu återkommer Workz med ett nytt seminarium där ni får lära er hur ni tar er kundservice till nya höjder och blir bäst i klassen! Det är ofta svårt att hållas sig uppdaterad på vad de senaste rönen är och veta vad det egentligen är som får er NKI att ta rejäla steg uppåt.

Read More

27 februari 2023

Mår medarbetarna bra, går företaget bra

Samtidigt som vi befinner oss i den fjärde industriella revolutionen, där både vad vi gör och sättet vi gör det på förändras, befinner sig världen - och arbetsmarknaden med den - ute på djupt vatten. Hoten kommer både under- och ovanifrån. De stavas krig, lågkonjunktur och robotar. 

Read More

20 februari 2023

Kundnöjdhet viktigast i lågkonjunktur

Förra veckan ställde vi en fråga till er på Linkedin – vad kommer bli viktigast för er som företag under en lågkonjunktur? Ni var eniga och svarade kundnöjdheten – antingen bibehålla kundnöjdheten eller öka den. 

Read More

27 januari 2023

Ha kunden i fokus istället för att ha ”kundfokus”

Det var bara ett av många bra tips som Barbro Ronnedahl, en av Sveriges mest erfarna ledare inom kundservice, delade med sig av under vårt frukostseminarium 26 januari. ”Kundfokus” är inte alls lika konkret och dessutom är det ett uttryck som många slänger sig med utan att gå till botten med vad det faktiskt betyder och vad som krävs för att lyckas med det.
 
Barbro gav även  fler konkreta exempel där enstaka ord kan göra stor skillnad i kundkommunikationen. Till  exempel kan vi säga " ha en bra dag” istället för  ”ha en fortsatt bra dag”,  för vi vet ju oftast ingenting om hur kundens dag har sett ut hittills.
 
En annan viktig insikt som vi tog med oss är att det är viktigt att ge våra medarbetare mandat för att kunna göra kunden nöjd. Behöver de kompensera kunden på något sätt för att skapa en wow-upplevelse, så måste de ha möjlighet att göra det.
 
Och apropå det här med wow-upplevelse så blev vi påminda om att det är just det vi ska stäva efter - alla företag har nöjda kunder. För att lyckas behöver kunden vara mer än nöjd, vi måste ligga steget före för att skapa så lite friktion som möjligt mellan kundservicen och kunden.
Read More

11 januari 2023

Kundservicechefens roll i framtiden

Den 26 januari är det dags för vårt första frukostseminarium för året! Denna gång tillsammans med Barbro Ronnedahl, kundservicechef på Ellevio. Barbro kommer dela med sig av sin breda erfarenhet och bland annat prata om vikten av rätt kundbemötande under tuffa tider och vilket ledarskap som krävs.
Read More