Nyheter

Workz nyheter

Här kan du ta del av nyheter om kundservice, nya guider, kommande seminarium och annat spännande som händer på Workz.

29 april 2022

Webinar med Gabriella Fleming, Kundservicechef Stadium

“You get in life what you have the courage to ask for!” är Gabriellas ledmotiv. Hon söker medarbetare som kan uppvisa mod, och ger dem rejält med mandat i kundrelationen. Om du vill få bra tips och råd hur du bör driva och utveckla din kundservice så titta och lyssna på detta webinar.
Read More

5 april 2022

Sanningen om den lojala kunden.

”Vill du ha glada och lojala kunder? Det är faktiskt enkelt gjort: Lös ärendet vid första kundkontakt.”

Så säger Gabriella Fleming, kundservicechef sedan 2007 på Stadium, i vår senaste guide. Där delar hon med sig av med- och motgångar under sina många år inom kundservice och lösningar på de problem hon stött på.

Read More

17 mars 2022

De 4 största utmaningarna inom kundservice 2022

Vi har frågat 150 kundservicechefer om deras största utmaningar inom modern kundservice. Icke förvånande är det operativa frågor som tynger dem mest. I vår senaste guide, som du kan läsa här, fördjupar vi oss i fyra av dessa utmaningar. Två av dessa lyfter vi här:

Read More

16 mars 2022

Webinar om kundservicechefens största utmaningar

Ledare inom kundservice har en hektisk tillvaro. När Workz undersökte vilka som var de största utmaningarna för kundservicechefer kommer personalfrågor, bemanning och personalomsättning allra högst, därefter kommer digitalisering. Alltså klassiska utmaningar och framtidens utveckling.

Read More

8 februari 2022

Två strategiskt viktiga beslut för din kundservice

Varje år träffar vi fler än 200 kundserviceledningar. Det är när vi jämför de som lyckas bra respektive mindre bra med att ta sig an utmaningarna och trenderna som vi ser att de bästa har en sak gemensamt: de arbetar alla strategiskt med sin kundservice.

Read More

22 november 2021

Frukostseminarium med AON Assessment i Göteborg

Det är imponerande att se att så många tar sig upp och ut i ett grått och blött Göteborg för att tillsammans med Workz och dagens talare Tom Kempe, organisationspsykolog från AON Assessment, lyssna och lära mer om vad vetenskapen pekar på är viktigt när man rekryterar medarbetare till en kundserviceavdelning.

Read More

28 oktober 2021

3 baksidor med hybridarbete inom kundservice

Vad är väl en dag på kontoret? Efterlängtad, tror vi.

Trots att allt fler pratar om att arbetet inte är en plats vi går till utan något vi gör och trots att allt fler sjunger hybrid- och distansarbetets lov finns det flera utmaningar med sådana upplägg. Särskilt när det kommer till kundservice.

Read More

26 oktober 2021

Framtidens kundservice och Contact Center 2021

Under två dagar deltar drygt 100 intresserade personer på denna efterlängtade fysiska konferens. Workz är med både som sponsor och som föredragshållare, på bilden syns vår Jonas Norén som pratade om trender inom kundservice och framtidens medarbetare.

Read More

8 oktober 2021

Service as a power

är årets tema på Customer Service Week, fokusveckan som i över 30 år hyllat medarbetare i support- och kundserviceorganisationer och vuxit sin in i över 60 länder.

Read More

29 augusti 2021

Är din nästa kollega digital?

Sett till teknikens historia kan vi se att vi har utvecklats från röststyrda telefonsystem, via chatbotar fram till vad vi i dag kallar för digitala kollegor. 

Read More

1 juli 2021

Vilken start på sommaren vi har

Och även om vädret nu har vänt i delar av Sverige, och fotbollsresultaten inte alltid är med oss, så hoppas jag du får en välförtjänt ledighet. Därefter kommer en spännande höst med nya utmaningar.

Read More

17 juni 2021

Så ser framtiden ut inom självbetjäning

När det kommer till artificiell intelligens (AI) inom kundservice tänker de flesta människor automatiskt på chatbotar. Under en längre period var chatbotar det senaste och mest moderna en kundservice kunde använda.

Read More