Hantera stress i kundservice – stort intresse för Workz webinar
Nästan 200 personer deltog i Workz webinar om stresshantering i kundservice.
Elin Hartelius, ledarskapskonsult och samarbetspartner i Workz Academy, gick igenom varför stress uppstår och vilka verktyg ledare kan använda för att både förebygga stress och hantera den när den uppstår.
Varför stressen ökar inom kundservice
Att arbeta med kundservice är ofta stressigt. I dagens lågkonjunktur driver besparingar och minskade ledarresurser på ännu mer. Resultaten blir ökad sjukfrånvaro och högre personalomsättning. Elin beskrev på ett tydligt sätt hur vi kan skapa en sundare arbetsmiljö – även i pressade lägen.
Deltagarnas reaktioner på webinaret
“Jättebra, man behöver ständigt bli påmind om hur man ska hantera sin stress!”
“Superkul att lyssna på, otroligt givande!”
“Elin var grym och duktig och webinaret perfekt för mig i denna stressiga värld!”
Se webinaret om stresshantering i kundservice
Vill du titta på webinaret i efterhand hittar du det här: