Vi bemannar kundserviceavdelningar med certifierad personal inom kundservice, försäljning och teknisk support. Workz är Sveriges enda specialistföretag för bemanning av kundservice och erbjuder även verksamhetsstöd för kundservicechefen och utvecklar kundservicestrategier för ledningen.

Om Workz

Workz grundades hösten 2014 av Thomas Rogalin och Jonas Norén, två kundservicegiganter som tillsammans bestämt sig för att revolutionera kundservicevärlden. Workz är i dag Sveriges enda specialistföretag för bemanning av kundservice och erbjuder förutom uthyrning av personal även verksamhetsstöd för kundservicechefen och utvecklar kundservicestrategier för ledningen.

”Vi certifierar alla våra konsulter. För medarbetarna själva innebär certifieringen att deras yrke får ett ökat värde. Det leder till en personal med bra självkänsla och som kan arbeta framgångsrikt. För kundservicechefen innebär det att konsulterna är produktiva och kan leverera från första dagen. På längre sikt innebär det en direkt avlastning i kundservicechefens arbete, där personalen kommer vara bättre lämpad att hantera svåra situationer, ha mindre frånvaro och stanna längre på sin tjänster.” Jonas Norén, VD
Jonas Noren

Om Jonas

Jonas har haft framstående positioner på internationella och svenska kundserviceföretag de senaste 15 åren. Han kommer senast från Teleperformance där han bland annat varit ansvarig för den svenska och nordiska verksamheten. När Jonas lämnade företaget för att starta Workz omsatte de en miljard kronor i Sverige. Han brinner för bättre kundservice och för att ge yrket kundservice ett bättre rykte.
”Bättre kundservice är ett begrepp vi har funderat länge på. Vad är egentligen bra kundservice – och hur kan vi göra den ännu bättre? Vi är övertygade om att svaret på frågan är en kombination av främst två saker: att utbilda och träna människor som passar för att ge bättre service och låta dem arbeta för ett någon som har som enda mål att hjälpa företag utveckla deras kundservice. Det företaget är Workz." Thomas Rogalin, grundare
Thomas Rogalin

Om Thomas

Thomas är svenska callcenterindustrins fader. I mitten av 1980-talet grundade han BITE, sedemera Teleperformance, det första callcenter-företaget i Sverige. Företaget blev ledande i landet inom utveckling av service- och försäljningstjänster via telefon och andra servicekanaler och expanderade snart internationellt. Efter 25 år lämnade Thomas ett företag som var den största callcenter-aktören på globalt med verksamhet i mer än 60 länder. Han drivs fortfarande av att bygga snabbväxande bolag och startade Workz med den tydliga ambitionen att göra kundservice i Sverige bättre.

Läs Workz blogg

Med över trettio års erfarenhet inom kundservice vet vi ett och annat om hur en kundserviceavdelning ska styras och bemannas. I vår blogg delar vi med oss av våra insikter, nya som gamla.