Nyheter

Workz nyheter

Här kan du ta del av nyheter om kundservice, nya guider, kommande seminarium och annat spännande som händer på Workz.

6 september 2017

Arbeta med merförsäljning i din kundservice

Länge har det funnits en tydlig trend där kunderserviceenheter förväntas sälja. Som enhet lämpar sig kundserviceavdelningen utmärkt för det, då det är ett bra tillfälle att hjälpa kunderna med att exempelvis uppgradera sina tjänster. Det är också en utmärkt plats att testa olika tjänster och erbjudanden på. Tillsammans med marknads- och säljavdelningen kan erbjudanden paketeras och testköras under en begränsad tid för att sedan lanseras brett.

Read More

8 september 2016

7 sätt att få lönsamhet i din kundservice

Lönsamhet genom 80/30-regeln i kundservice

Arbetar ni efter devisen 80/30 i er kundservice? För dig som inte redan vet är det en klassisk metod för att sätta en kvalitetsstämpel på kundserviceavdelningar, som går ut på att 80 procent av alla samtal ska besvaras inom 30 sekunder.

Read More

1 september 2016

Satsa på kundservice och få bättre ekonomi i företaget

Kundservice för bättre ekonomi?

För företag som arbetar strategiskt med sin kundservice finns det mycket att vinna. Nöjdare kunder, ett förstärkt varumärke och bättre försäljning är bara några av fördelarna.

Read More