Satsa på kundservice och få bättre ekonomi i företaget

Kundservice för bättre ekonomi?

För företag som arbetar strategiskt med sin kundservice finns det mycket att vinna. Nöjdare kunder, ett förstärkt varumärke och bättre försäljning är bara några av fördelarna.

Trots det ses kundserviceenheten än i dag som en kostnad istället för den viktiga kundförstärkare den i själva verket är. Att stämpla denna enhet, och medarbetarna inom den, som ett nödvändigt ont är tyvärr ett vanligt fel företag begår. En naturlig påföljd är att personalen inte får möjlighet att göra ett bra jobb vilket leder till hög personalomsättning vilket resulterar i dålig kundservice och i slutändan ett försvagat varumärke.

Gör kundservice lönsamt istället!

Ges enheten istället rätt förutsättningar har den alla möjligheter att bli en lönsam del av företaget. En enhet som konkret och målinriktad kan arbeta med företagets varumärke och bli en bidragande faktor till företagets totala lönsamhet. Genom att göra kundserviceenheten till en viktig del i varumärkesstrategin, där medarbetare som faktiskt träffar fler folk än vad företagets vd gör, kan grunden läggas för att skapa nöjda kunder. Kunder som köper mer och fler gånger.

Vår senaste guide ger dig insikter i hur du ska arbeta för att få just ökad lönsamhet i kundserviceavdelningen - och därmed resten av företaget. Vi delar kortfattat med oss av 7 strategiska tillvägagångssätt. Ladda ner den genom att klicka på länken.

Hälsningar Jonas.

 
 

Topics: ekonomi