Nyheter

Workz nyheter

Här kan du ta del av nyheter om kundservice, nya guider, kommande seminarium och annat spännande som händer på Workz.

7 juni 2018

Ta första kundkontakten

Med e-postmeddelanden, sociala medier, sms, inloggningsplattformar, virtuella assistenter, chattrobotar och så vidare finns det fler metoder än någonsin för ett företag att enkelt komma i kontakt med sina kunder. I stället för att bara använda dessa kommunikationskanaler för att skicka generiska meddelanden eller grundläggande marknadsföringsinformation kan du utnyttja dem för att skicka ett kort meddelande om hur en inköpt produkt fungerar eller begära feedback på en tjänst. När det hanteras noggrant kan proaktivt kundbeteende vara mycket fördelaktigt för ett företag.

Read More

23 november 2017

Botens tredje stöttepelare - det designade

Design är en mycket viktig faktor när det kommer till att interagera med dina kunder. Inte minst när det kommer till chatt. Att kombinera god design med data är det bästa sättet att påverka effektiviteten i den.

Read More

20 september 2017

Botens andra stöttepelare - det datadrivna

I gårdagens lucka nämnde vi att företag som vill bedriva bra kundservice i framtiden behöver göra sig bekant med fyra stöttepelare, varav en är mobilitet. Den andra stöttepelaren är det datadrivna.

Read More

12 juli 2017

Vad är en bot?

Boten Anna är en gammal låt vi alla tröttnat på för länge sedan. Men bots i sig är desto modernare. Bots är smarta program som bäddar in sig själva i andra smarta program som gör dem ännu smartare. Bots är med andra ord tillägg till program som appar eller tjänster, som automatiserar händelser så att du slipper.

Read More

1 november 2016

De 4 grundpelarna inom chat och bots

Chatbots på ingång inom kundservice

Har ditt företag en större kundserviceavdelning har du nog inte missat att Facebook numera har gjort det möjligt att bedriva kundservice direkt i Messenger. Och de är inte ensamma. Bland annat har Microsoft introducerat bots till Skype och även Kik, LINE, Telegram och Slack har skapat bots till sina appar.  Varför detta intresse, kan man fråga sig?

Read More

25 oktober 2016

Möjligheterna med chats och bots för kundserviceföretag

Fördelar med chat i kundservice

När jag tänker tillbaks inser jag att mina första erfarenheter med chat går tillbaks cirka tio år. Framförallt började vi implementera dem i företag som arbetade med kundservice inom teknisk support där det var viktigt att kunna följa logiska trådar och se vad som sagts tidigare.

Read More