Nyheter

Workz nyheter

Här kan du ta del av nyheter om kundservice, nya guider, kommande seminarium och annat spännande som händer på Workz.

22 mars 2023

Frukostseminarium i Göteborg!

Nu återkommer Workz med ett nytt seminarium där ni får lära er hur ni tar er kundservice till nya höjder och blir bäst i klassen! Det är ofta svårt att hållas sig uppdaterad på vad de senaste rönen är och veta vad det egentligen är som får er NKI att ta rejäla steg uppåt.

Read More

18 januari 2021

Årets julkalender från Workz - 2020

Investera i dina medarbetare

I dag drivs de flesta kundserviceavdelning med ett viktigt mål att minimera kostnader. Kostnadsmedvetenheten genomsyrar hela avdelningen på ett negativt
sätt, bland annat genom att ge de anställda alltför låga löner, otillräcklig utbildning, och enkel styrning efter tydliga instruktioner. 

Read More

5 juli 2017

Satsa på gamifiering

Wikipedia definierar gamifiering som ”koncept att använda designade speltekniker i i icke-spelmiljöer, för att göra dem mer roliga och engagerande”.

Read More

10 februari 2017

Trendspaning 2017: Utbildning inom service

Read More

23 mars 2016

Fyra sätt att få bättre personal

Read More

18 mars 2016

Bättre förutsättningar för att sälja på kundservice?

Många kundservicechefer jobbar hårt med att få upp försäljningen på sin avdelning. Och varför inte, det är den avdelning som normalt har flest kundkontakter på företaget. Men många har svårt att få bra resultat i sina aktiviteter. Jag tänkte här kort gå igenom vilka förutsättningar som gäller för att lyckas med  försäljning, och vad grundpelarna för en säljande kundserviceavdelning bör vara.

Read More