Nyheter

Workz nyheter

Här kan du ta del av nyheter om kundservice, nya guider, kommande seminarium och annat spännande som händer på Workz.

5 juli 2017

Satsa på gamifiering

Wikipedia definierar gamifiering som ”koncept att använda designade speltekniker i i icke-spelmiljöer, för att göra dem mer roliga och engagerande”.

Read More

21 juni 2017

Investera i dina medarbetare

I dag drivs de flesta kundserviceavdelningar med målet att minimera kostnader. Kostnadsmedvetenheten genomsyrar hela avdelningen på ett negativt
sätt, bland annat genom att ge de anställda minimilöner, kort utbildning
och enkel styrning efter tydliga instruktioner. Det leder uteslutande till att personalen tröttnar på sina jobb. Många avdelningar vittnar om 100 procents personalomsättning under ett år och har en personalomsättning på 7-8 procent per månad. Till det kommer ofta höga sjukskrivningstal.

Read More

3 maj 2017

Lönsam drift av kundservice genom insourcing.

På Workz erbjuder vi olika former av bemanning. En av dem är insourcing, ibland även kallat entreprenad. I dagens blogginlägg tänker vi titta på varför insourcing är så framgångsrikt genom att jämföra den mot bemanning och outsourcing.

Read More

6 december 2016

Så utvecklar du ett Customer Experience-program i 7 steg

Customer Experience, CX, är inte samma sak som kundupplevelse. Det är istället metoden för att arbeta med den. Har du inte påbörjat ditt arbete inom detta område än är det dags att göra det. Ett välutvecklat program kommer nämligen att ge dig nöjdare och fler återkommande kunder som dessutom kommer att hjälpa dig förbättra ditt erbjudande gentemot dem själva och nya kunder. Som bonus kommer nöjdare medarbetare, som både kan och vill göra ett bättre jobb.

Read More

28 november 2016

Vad är Customer Experience?

Customer Experience, som inte helt ska likställas med den svenska termen kundupplevelse, handlar om ett större sätt att förstå, ta sig an och arbeta med kundernas köpresa.

Read More