Nyheter

Workz nyheter

Här kan du ta del av nyheter om kundservice, nya guider, kommande seminarium och annat spännande som händer på Workz.

20 september 2023

10 tips för att lyckas med er kundservice under lågkonjunktur

I den här guiden delar vi med oss av våra bästa tips på hur ni kan hantera er kundservice under lågkonjunkturen. I tuffa tider är det viktigare än någonsin att behålla en hög kundnöjdhet.

Read More

23 maj 2023

"Workz medarbetare är vana vid att ständigt utvärdera sig själva"

I den här guiden får du ta del av den inspirerande resa som Dustin har gjort med sin kundservice. 

Read More

21 juni 2022

Checklista för rekrytering, fas 1: förberedelser

En noggrant förberedd rekrytering kommer att spara tid, pengar och undvika sidospår. Dessutom säkerställer förberedelserna att kandiaterna uppfattar er som seriösa och får en god upplevelse av hela rekryteringsprocessen, oavsett om de får jobbet eller inte.  

Read More

5 april 2022

Sanningen om den lojala kunden.

”Vill du ha glada och lojala kunder? Det är faktiskt enkelt gjort: Lös ärendet vid första kundkontakt.”

Så säger Gabriella Fleming, kundservicechef sedan 2007 på Stadium, i vår senaste guide. Där delar hon med sig av med- och motgångar under sina många år inom kundservice och lösningar på de problem hon stött på.

Read More

8 februari 2022

Två strategiskt viktiga beslut för din kundservice

Varje år träffar vi fler än 200 kundserviceledningar. Det är när vi jämför de som lyckas bra respektive mindre bra med att ta sig an utmaningarna och trenderna som vi ser att de bästa har en sak gemensamt: de arbetar alla strategiskt med sin kundservice.

Read More

14 februari 2018

Är AI slutet för mänsklig kundservice?


 Det korta svaret: nej.

Read More

9 november 2017

Motivera och engagera med gamifiering

Gamifiering är ett fantastiskt verktyg för att få människor att utföra nödvändiga sysslor. Det som gör det framgångsrikt är att det ger personen som utför dem en känsla av att de har gjort någonting bra efteråt. Det fungerar även ypperligt eftersom det kickstartar människans tävlingsinstinkt, vilket kommer att göra att hela gruppen avancerar framåt mot nya kunskaps- och kvalitetsnivåer.

Read More

29 augusti 2017

Har du problem med folk som säger upp sig? Eller att vissa personer aldrig säger upp sig? Då ska du läsa detta.

Kraven på dagens kundserviceavdelning är höga. Kunder har vant sig vid att kunna kräva snabb service i världsklass. Dygnet runt. Dessutom på det sätt de själva önskar, vare sig det råkar vara telefon, mail, chatt eller sociala medier. Samtidigt vill ledningen se lönsamhet i avdelningen, där traditionell kundservicepersonal förväntas arbeta med administrativa uppgifter eller sälj de tider då de inkommande kundärendena är lägre.

Read More

16 augusti 2017

Varför du ska bedriva kundservice på Facebook

Facebook har aldrig varit större än nu. Den 27 april släpptes deras senaste siffror som visar att 1,6 miljarder människor använder Facebook varje månad. Mer än hälften av alla svenskar i åldern 15 till 80 är inne på Facebook dagligen. Det är därför även naturligt att söka svar på frågor och ge synpunkter till företag på Facebook.

Read More

9 augusti 2017

Rekrytera rätt medarbetare för bättre försäljning

Det är av yttersta vikt att rätt person och med rätt kompetens arbetar med försäljning inom kundservice. Rekrytera efter en noggrant utarbetad kravprofil, där ni identifierar viktiga egenskaper och kunskaper för att kunna arbeta i just er kundservice. Använd test i rekryteringsprocessen för att säkerställa att de utvalda kandidaterna faktiskt lever upp till kraven och undvik på samma gång att rekrytera efter magkänslan.

Read More