Nyheter

Workz nyheter

Här kan du ta del av nyheter om kundservice, nya guider, kommande seminarium och annat spännande som händer på Workz.

22 mars 2023

Frukostseminarium i Göteborg!

Nu återkommer Workz med ett nytt seminarium där ni får lära er hur ni tar er kundservice till nya höjder och blir bäst i klassen! Det är ofta svårt att hållas sig uppdaterad på vad de senaste rönen är och veta vad det egentligen är som får er NKI att ta rejäla steg uppåt.

Read More

21 juni 2022

Checklista för rekrytering, fas 1: förberedelser

En noggrant förberedd rekrytering kommer att spara tid, pengar och undvika sidospår. Dessutom säkerställer förberedelserna att kandiaterna uppfattar er som seriösa och får en god upplevelse av hela rekryteringsprocessen, oavsett om de får jobbet eller inte.  

Read More

17 mars 2021

Är du redo för att sommarbemanna?

Vi är i mitten av mars och trots att det fortfarande känns avlägset närmar sig sommar- och semesterperioden med stormsteg. Härligt, äntligen lite ledighet efter ett långt och annorlunda år tänker många av dina medarbetare. Men hur ska ditt företag lösa bemanningen inom kundservice under ledigheten med fortsatt nöjda medarbetare och bibehållen kundnöjdhet?

Read More

3 februari 2021

Skippa magkänslan och ta kundservice på allvar!

För inte alls länge sedan sågs kundservice som ett enkelt yrke som i princip vem som helst kunde ta sig an. En bild som självklart har påverkat även kundservicemedarbetarnas syn på sitt yrke. Många har sett en kundserviceroll som ett sätt att komma in på ett visst företag, snarare än som en egen karriärväg. Därmed har medarbetarna velat ta sig vidare till en annan avdelning och roll så snabbt som möjligt.

Read More

1 april 2020

Kundservice i Coronatider

Till dig som jobbar med kundservice

För bara en månad sedan hade de flesta av oss ingen aning om vilken situation vi skulle hamna i på grund av Corona. 

Read More

11 februari 2019

Service saknas i kundserviceutbildningen

Mycket tid går åt att utbilda och träna personalen på en kundserviceavdelning. När vi har analyserat innehållet i alla introduktioner, onboarding-program och löpande utbildningsinsatser är det slående hur liten andel som själva kundservicehantverket får. 

Read More

28 januari 2019

Vad har er kundservice för uppdrag?

Besvara frågan: Vad har ni er kundservice till? Det kan tyckas vara en banal fråga med ett enkelt svar. 

Read More

12 april 2018

7 typer av kundservicepersonal

För att bestämma vem som är den optimala personen för kundservice genomförde CEB/Gartner Group en internationell studie. De intervjuade 1 440 kundservicerepresentanter från olika branscher och fann att alla tillhörde en av sju profiler: Den Tillmötesgående, Den Utmanande, Den Kontrollerande, Den Empatiska, Den Hårda Arbetaren, Den Innovativa och Klippan.

Read More

20 februari 2018

Julias tips till kundservice-chefen: Bemanningspooler

När jag är ute och träffar kundservicechefer får jag ofta höra:

Read More

14 februari 2018

Är AI slutet för mänsklig kundservice?


 Det korta svaret: nej.

Read More

18 oktober 2017

Använd certifierad personal

När vi startade Workz var en grundpelare att samtliga anställda ska vara grundutbildade inom kundservice, samtalshantering och teknik innan de når våra kunders kontor. Det är ett tryggt sätt för oss, och våra kunder, att veta att de har rätt förutsättningar att bemöta våra kunders kunder med den respekt, kunnighet, erfarenhet och det mottagande de förtjänar.

Read More