Kundservice i Coronatider

Till dig som jobbar med kundservice

För bara en månad sedan hade de flesta av oss ingen aning om vilken situation vi skulle hamna i på grund av Corona. 

Utvecklingen är enormt dramatisk, med en värld som i stora delar stänger ner, och många människor som får sina liv upp och nervända. Inom arbetslivet ser vi hela branscher få sin efterfrågan utraderad.

Kundservice i Coronatider

I detta sammanhang har kundservice en viktigare roll än någonsin att fylla. I många branscher är kunderna oroliga och behöver stöd och enkla, tydliga svar på sina frågor (finans, försäkringar, fackföreningar m fl). I andra branscher har kontakterna ökat dramatiskt då de har tjänster eller produkter där efterfrågan ökat enormt (nätläkare, matkassar). Och medan många kundserviceavdelningar har tappat sina volymer helt (stora delar av e-handeln), så har de offentliga informationscentralerna extrema antal ärenden (ex. sjukvården, vårdguiden och annan samhällsinformation).

Är du förberedd?

Nu sätts de interna processerna på sin spets, och graden av att kunna hantera extrem flexibilitet för att uppfinna snabba och nya lösningar får göras dag för dag.

Vill du ha hjälp?

Workz har tidigare hjälpt många företag genom olika kriser inom kundservice, vare sig det handlat om enorma volymökningar på grund av oförutsedda händelser eller tvärtom tvärnit i verksamheten. Vi vill gärna hjälpa till nu också, så här kan du göra:

  1. Läs våra tips, Kundservice i Coronatider, ladda ner den nedan.
  2. Online, ring Thomas Rogalin på 0708 – 35 55 75, Jonas Norén på 0768 – 66 66 18, så bokar vi ett onlinemöte.
  3. Eller svara på detta mail med en fråga eller fundering. Vi är gärna ditt bollplank utan att det kostar dig något.

Sköt om dig!

Ladda ner guiden här.

Topics: personal, rekrytering, Bemanning, Personal, kundservice, utbildning, customer experience