Nyheter

Workz nyheter

Här kan du ta del av nyheter om kundservice, nya guider, kommande seminarium och annat spännande som händer på Workz.

9 augusti 2017

Rekrytera rätt medarbetare för bättre försäljning

Det är av yttersta vikt att rätt person och med rätt kompetens arbetar med försäljning inom kundservice. Rekrytera efter en noggrant utarbetad kravprofil, där ni identifierar viktiga egenskaper och kunskaper för att kunna arbeta i just er kundservice. Använd test i rekryteringsprocessen för att säkerställa att de utvalda kandidaterna faktiskt lever upp till kraven och undvik på samma gång att rekrytera efter magkänslan.

Read More

12 juli 2017

Vad är en bot?

Boten Anna är en gammal låt vi alla tröttnat på för länge sedan. Men bots i sig är desto modernare. Bots är smarta program som bäddar in sig själva i andra smarta program som gör dem ännu smartare. Bots är med andra ord tillägg till program som appar eller tjänster, som automatiserar händelser så att du slipper.

Read More

5 juli 2017

Satsa på gamifiering

Wikipedia definierar gamifiering som ”koncept att använda designade speltekniker i i icke-spelmiljöer, för att göra dem mer roliga och engagerande”.

Read More

21 juni 2017

Investera i dina medarbetare

I dag drivs de flesta kundserviceavdelningar med målet att minimera kostnader. Kostnadsmedvetenheten genomsyrar hela avdelningen på ett negativt
sätt, bland annat genom att ge de anställda minimilöner, kort utbildning
och enkel styrning efter tydliga instruktioner. Det leder uteslutande till att personalen tröttnar på sina jobb. Många avdelningar vittnar om 100 procents personalomsättning under ett år och har en personalomsättning på 7-8 procent per månad. Till det kommer ofta höga sjukskrivningstal.

Read More

28 oktober 2016

Usel kundservice i Sverige?

Allt oftare får nu kundservice i Sverige kritik i media. Det vi som konsumenter länge vetat beskrivs nu på nyheterna som ett allt större problem. Är det inte PostNords katastrofala misslyckande med att utföra sin kärnverksamhet, eller att hantera de som drabbats, så är det väntetiderna hos de klassiska telekom- och internetföretagen som beskrivs som undermåliga. 

Read More

5 juli 2016

Sommarreflektioner om kundservice

När jag skriver det här sitter jag samtidigt och kliar på ett myggbett. Ett tecken på att midsommarafton kom även i år. Och samtidigt en påminnelse om att halva 2016 redan har passerat.

Framtidens kundservice

När jag blickar tillbaka på vad vi har utfört under dessa månader är jag särskilt stolt över beslutet att inte bara bedriva kundservice som den borde vara utan att även vara de som skapar framtidens kundservice. En del i detta har varit att ta fram guider och dela dem med er.
Hittills har det blivit 4 stycken:
 

Kundservice är inte bara bemanning

Jag reflekterar även över att vi ser att det finns ett behov av och ett gensvar för vårt sätt att tänka kring kundservice och bemanningen av den. Det står allt klarare att våra kunder i hög grad vill ha bra, kunnig och upplärd kundservicepersonal som löpande får den kompetensutveckling de behöver istället för att, som tidigare, efterfråga en bemanning där en ”tillräckligt bra” resurs tillsätts så snabbt som möjligt.

Följ oss i höst

Under hösten fortsätter vi arbetet med att utvecklas tillsammans med dig och andra kunder. Vi kommer att satsa på att ta ett större grepp om hur personliga kanaler ska hanteras och dyka ännu djupare ner i forskning och utveckling av framtidens kundservice.

Samtidigt pågår vår rekrytering och utveckling av personal under hela sommaren och vi finns redan nu till hands för att prata om era kommande behov. Passa på att boka in ett höstmöte med oss innan du går på semester. Ju tidigare vi har en dialog desto fortare kan vi hitta och tillsätta rätt personal för ditt företag.

På tal om semester… trevlig sommar. Jag önskar dig veckor fyllda till bredden med sådant som fyller dig med glädje.

Glada sommarhälsningar
Jonas Norén,
vd Workz
Read More