Nyheter

Workz nyheter

Här kan du ta del av nyheter om kundservice, nya guider, kommande seminarium och annat spännande som händer på Workz.

20 september 2023

10 tips för att lyckas med er kundservice under lågkonjunktur

I den här guiden delar vi med oss av våra bästa tips på hur ni kan hantera er kundservice under lågkonjunkturen. I tuffa tider är det viktigare än någonsin att behålla en hög kundnöjdhet.

Read More

17 november 2022

Coachning handlar om att lyssna

De som vill ha en kundservice i världsklass måste inse en sak: arbetet blir aldrig klart. Det ska det inte heller bli. De bästa kundserviceavdelningarna håller den kvalitet de gör för att de ständigt arbetar med utveckling av den. Här står personalen i fokus.

Read More

9 september 2022

Lär känna våra nya operativa chefer!

 

Innan sommaren började tre nya operativa chefer hos oss på Workz – Peter Sällqvist som är operativ chef för västra Sverige, Johanna Wikström för östra Sverige och Pernilla Rodriguez för Stockholm. De har alla tre en gedigen erfarenhet av kundservicebranschen.

Read More

21 juni 2022

Checklista för rekrytering, fas 1: förberedelser

En noggrant förberedd rekrytering kommer att spara tid, pengar och undvika sidospår. Dessutom säkerställer förberedelserna att kandiaterna uppfattar er som seriösa och får en god upplevelse av hela rekryteringsprocessen, oavsett om de får jobbet eller inte.  

Read More

29 april 2022

Webinar med Gabriella Fleming, Kundservicechef Stadium

“You get in life what you have the courage to ask for!” är Gabriellas ledmotiv. Hon söker medarbetare som kan uppvisa mod, och ger dem rejält med mandat i kundrelationen. Om du vill få bra tips och råd hur du bör driva och utveckla din kundservice så titta och lyssna på detta webinar.
Read More

5 april 2022

Sanningen om den lojala kunden.

”Vill du ha glada och lojala kunder? Det är faktiskt enkelt gjort: Lös ärendet vid första kundkontakt.”

Så säger Gabriella Fleming, kundservicechef sedan 2007 på Stadium, i vår senaste guide. Där delar hon med sig av med- och motgångar under sina många år inom kundservice och lösningar på de problem hon stött på.

Read More

16 mars 2022

Webinar om kundservicechefens största utmaningar

Ledare inom kundservice har en hektisk tillvaro. När Workz undersökte vilka som var de största utmaningarna för kundservicechefer kommer personalfrågor, bemanning och personalomsättning allra högst, därefter kommer digitalisering. Alltså klassiska utmaningar och framtidens utveckling.

Read More

8 februari 2022

Två strategiskt viktiga beslut för din kundservice

Varje år träffar vi fler än 200 kundserviceledningar. Det är när vi jämför de som lyckas bra respektive mindre bra med att ta sig an utmaningarna och trenderna som vi ser att de bästa har en sak gemensamt: de arbetar alla strategiskt med sin kundservice.

Read More

22 november 2021

Frukostseminarium med AON Assessment i Göteborg

Det är imponerande att se att så många tar sig upp och ut i ett grått och blött Göteborg för att tillsammans med Workz och dagens talare Tom Kempe, organisationspsykolog från AON Assessment, lyssna och lära mer om vad vetenskapen pekar på är viktigt när man rekryterar medarbetare till en kundserviceavdelning.

Read More

26 oktober 2021

Framtidens kundservice och Contact Center 2021

Under två dagar deltar drygt 100 intresserade personer på denna efterlängtade fysiska konferens. Workz är med både som sponsor och som föredragshållare, på bilden syns vår Jonas Norén som pratade om trender inom kundservice och framtidens medarbetare.

Read More

8 oktober 2021

Service as a power

är årets tema på Customer Service Week, fokusveckan som i över 30 år hyllat medarbetare i support- och kundserviceorganisationer och vuxit sin in i över 60 länder.

Read More

29 augusti 2021

Är din nästa kollega digital?

Sett till teknikens historia kan vi se att vi har utvecklats från röststyrda telefonsystem, via chatbotar fram till vad vi i dag kallar för digitala kollegor. 

Read More