Nyheter

Workz nyheter

Här kan du ta del av nyheter om kundservice, nya guider, kommande seminarium och annat spännande som händer på Workz.

22 november 2021

Frukostseminarium med AON Assessment i Göteborg

Det är imponerande att se att så många tar sig upp och ut i ett grått och blött Göteborg för att tillsammans med Workz och dagens talare Tom Kempe, organisationspsykolog från AON Assessment, lyssna och lära mer om vad vetenskapen pekar på är viktigt när man rekryterar medarbetare till en kundserviceavdelning.

Read More

26 oktober 2021

Framtidens kundservice och Contact Center 2021

Under två dagar deltar drygt 100 intresserade personer på denna efterlängtade fysiska konferens. Workz är med både som sponsor och som föredragshållare, på bilden syns vår Jonas Norén som pratade om trender inom kundservice och framtidens medarbetare.

Read More

8 oktober 2021

Service as a power

är årets tema på Customer Service Week, fokusveckan som i över 30 år hyllat medarbetare i support- och kundserviceorganisationer och vuxit sin in i över 60 länder.

Read More

29 augusti 2021

Är din nästa kollega digital?

Sett till teknikens historia kan vi se att vi har utvecklats från röststyrda telefonsystem, via chatbotar fram till vad vi i dag kallar för digitala kollegor. 

Read More

1 juli 2021

Vilken start på sommaren vi har

Och även om vädret nu har vänt i delar av Sverige, och fotbollsresultaten inte alltid är med oss, så hoppas jag du får en välförtjänt ledighet. Därefter kommer en spännande höst med nya utmaningar.

Read More

17 juni 2021

Så ser framtiden ut inom självbetjäning

När det kommer till artificiell intelligens (AI) inom kundservice tänker de flesta människor automatiskt på chatbotar. Under en längre period var chatbotar det senaste och mest moderna en kundservice kunde använda.

Read More

11 maj 2021

Workz nya Chef i Östergötland

Workz välkomnar Tobias Hermansson som ny Operativ Chef för Östergötland. Tobias kommer närmast från Manpower där han har varit Konsultchef.

Read More

17 mars 2021

Är du redo för att sommarbemanna?

Vi är i mitten av mars och trots att det fortfarande känns avlägset närmar sig sommar- och semesterperioden med stormsteg. Härligt, äntligen lite ledighet efter ett långt och annorlunda år tänker många av dina medarbetare. Men hur ska ditt företag lösa bemanningen inom kundservice under ledigheten med fortsatt nöjda medarbetare och bibehållen kundnöjdhet?

Read More

1 mars 2021

Jessica Laos förstärker Workz

Vi är väldigt glada att välkomna Jessica Laos till Workz som Regionchef för Västra Sverige. Jessica har en gedigen bakgrund inom kundservice och försäljning, såväl som operativt ansvarig och som verksamhetskonsult. Närmast kommer Jessica från en roll som ansvarig för försäljning och affärsutveckling på byBrick. 

Read More

18 februari 2021

Ny utbildning för kundservicemedarbetare ”Ny på jobbet”

Många kunder har frågat oss om en kortare träning av nya medarbetare på sina kundserviceavdelningar. Vi har därför tagit fram en sådan, och kör den första öppna kursen den 18 mars. Ta chansen att ge dina nya medarbetare en kickstart, här är all fakta:

Read More

18 januari 2021

Årets julkalender från Workz - 2020

Investera i dina medarbetare

I dag drivs de flesta kundserviceavdelning med ett viktigt mål att minimera kostnader. Kostnadsmedvetenheten genomsyrar hela avdelningen på ett negativt
sätt, bland annat genom att ge de anställda alltför låga löner, otillräcklig utbildning, och enkel styrning efter tydliga instruktioner. 

Read More

22 oktober 2020

Workz lanserar kundserviceutbildning

Visste du att kundserviceavdelningar i genomsnitt lägger totalt 5 procent på utbildning? Det motsvarar ungefär 10 dagar per år. Och av denna har mindre än 10 procent fokus på service, det vill säga att lära sig och utveckla sin förmåga att hantera kunder, svåra samtal och försäljning. Utveckling av affärer får mindre än en dag i månaden.

Read More