Webinar om kundservicechefens största utmaningar

Ledare inom kundservice har en hektisk tillvaro. När Workz undersökte vilka som var de största utmaningarna för kundservicechefer kommer personalfrågor, bemanning och personalomsättning allra högst, därefter kommer digitalisering. Alltså klassiska utmaningar och framtidens utveckling.

Den 22 februari höll Workz grundare Thomas Rogalin och Jonas Norén ett välbesök webinar om just dessa frågor. Dessutom fokuserades på ett antal strategiska tips gällande hur man bör utveckla sin kundservice för att vara med i framtiden, och bli en naturligare del av företagets affärer. En take-away från webinaret är svaret på den fråga som deltagarna fick besvara: ”Va är snittlönen för kundservicemedarbetare på er avdelning?” Svaret är ett genomsnitt på 27 500 kr i månadslön, med ett spann mellan 19 000 och knappt 50 000 kr. Ca 80 ledare inom kundservice fick en matnyttig och uppskattad morgon tillsammans med Workz. 

 

 

Topics: Workz, Kundservice, kundservicechef, personalutveckling, Personal, kundservice, utbildning, kundservivce