Nyheter

Workz nyheter

Här kan du ta del av nyheter om kundservice, nya guider, kommande seminarium och annat spännande som händer på Workz.

22 oktober 2019

Seminarium om automatiserad kundservice och den digitala organisationen

Nu är det dags för ett nytt högklassigt seminarium om framtidens kundservice hos Workz.  

Read More

14 mars 2019

Insiktsfullt seminarium om digitalisering

75 personer från kundservice och cx-världarna kom till Workz frukostseminarium på onsdagen. 

Read More

15 februari 2019

Seminarium: Digitalisering av kundservice

Nu är det dags för ett nytt högklassigt seminarium om kundservice hos Workz.  

Read More

28 november 2018

Modiga kunder skapar utveckling

Många företag kör på i gamla hjulspår och har svårt att förändra sig. Men obekväma beslut måste ofta tas för att en tydlig positiv utveckling ska kunna ske. 

Read More

20 november 2018

Anticimex 3 råd till dig som vill utveckla din kundservice

Read More

18 september 2018

Sälj mer med dessa 6 enkla regler

Funderar du på hur du kan arbeta mer framgångsrikt med försäljning i din kundservice? Vi har precis tagit fram en guide som handlar om detta. Den kan du ladda ner här.

Read More

6 september 2018

Så arbetar du strategiskt med sälj på din kundserviceavdelning

Vill du öka försäljningen i din kundservice? Det allra viktigaste för att lyckas är att det finns en strategisk approach med stöd från ledning och samtliga avdelningar.

Read More

15 juni 2018

Kom igång med livechatt

Studier visar att allt fler föredrar att kunna chatta med ett företag. Det är ett enkelt sätt att ta första steget in i framtiden. Livechatt möjliggör enkla och snabba kontakter som brukar hjälpa kunderna snabbt samtidigt som kanalen frigör mer tid för medarbetarna, som kan ta längre telefonsamtal när det behövs.

Read More

7 juni 2018

Ta första kundkontakten

Med e-postmeddelanden, sociala medier, sms, inloggningsplattformar, virtuella assistenter, chattrobotar och så vidare finns det fler metoder än någonsin för ett företag att enkelt komma i kontakt med sina kunder. I stället för att bara använda dessa kommunikationskanaler för att skicka generiska meddelanden eller grundläggande marknadsföringsinformation kan du utnyttja dem för att skicka ett kort meddelande om hur en inköpt produkt fungerar eller begära feedback på en tjänst. När det hanteras noggrant kan proaktivt kundbeteende vara mycket fördelaktigt för ett företag.

Read More

12 april 2018

7 typer av kundservicepersonal

För att bestämma vem som är den optimala personen för kundservice genomförde CEB/Gartner Group en internationell studie. De intervjuade 1 440 kundservicerepresentanter från olika branscher och fann att alla tillhörde en av sju profiler: Den Tillmötesgående, Den Utmanande, Den Kontrollerande, Den Empatiska, Den Hårda Arbetaren, Den Innovativa och Klippan.

Read More

6 december 2016

Så utvecklar du ett Customer Experience-program i 7 steg

Customer Experience, CX, är inte samma sak som kundupplevelse. Det är istället metoden för att arbeta med den. Har du inte påbörjat ditt arbete inom detta område än är det dags att göra det. Ett välutvecklat program kommer nämligen att ge dig nöjdare och fler återkommande kunder som dessutom kommer att hjälpa dig förbättra ditt erbjudande gentemot dem själva och nya kunder. Som bonus kommer nöjdare medarbetare, som både kan och vill göra ett bättre jobb.

Read More

28 november 2016

Vad är Customer Experience?

Customer Experience, som inte helt ska likställas med den svenska termen kundupplevelse, handlar om ett större sätt att förstå, ta sig an och arbeta med kundernas köpresa.

Read More