Nyheter

Workz nyheter

Här kan du ta del av nyheter om kundservice, nya guider, kommande seminarium och annat spännande som händer på Workz.

6 september 2018

Så arbetar du strategiskt med sälj på din kundserviceavdelning

Vill du öka försäljningen i din kundservice? Det allra viktigaste för att lyckas är att det finns en strategisk approach med stöd från ledning och samtliga avdelningar.

Read More

20 februari 2018

Julias tips till kundservice-chefen: Bemanningspooler

När jag är ute och träffar kundservicechefer får jag ofta höra:

Read More

14 februari 2018

Är AI slutet för mänsklig kundservice?


 Det korta svaret: nej.

Read More

19 december 2017

Nya medarbetare som är certifierade i yrket kundservice!

Varför är det viktig att investera i medarbetarna och ge dem rätt förutsättningar?

Read More

13 december 2017

Tänk på kundservicepersonalen

En helhjärtad satsning på Customer Experience innebär att se kundservicepersonalen som viktiga informationsbärare, och att deras information om och från marknaden anses viktig och bidrar till företagets framgång.

Read More

7 december 2017

Botens fjärde stöttepelare – digitala agenter

Med hjälp av prediktiva modeller i stor skala kan vi klassificera och analysera varenda chatt på både kvantitativa och kvalitativa nivåer (t.ex. agentens nivå av empati, kvalitet på svar eller dess produktkunskap.) Detta öppnar upp enorma möjligheter för att aktivt arbeta med performance management.

Read More

29 november 2017

Analysera behoven av CX

Titta på kundernas behov av digital innovation. Ta reda på vilka kundresor som leder till flest antal samtal och kontakter. Kundresor som genererar mer än sex samtal per kund är fog för att försöka lösa med en digital innovation. Kan deras problem lösas via en egen webbsida, en ”steg för steg”-guide eller en video, en app eller liknande bör detta givetvis göras.

Läs mer i vår guide
Read More

24 november 2017

Så kommer du igång med den smidiga kundservicen

Det finns flera punkter att fundera på för dig som vill sänka kundens ansträngning och öka kundnöjdheten. Här listar vi de 3 viktigaste:

Read More

23 november 2017

Botens tredje stöttepelare - det designade

Design är en mycket viktig faktor när det kommer till att interagera med dina kunder. Inte minst när det kommer till chatt. Att kombinera god design med data är det bästa sättet att påverka effektiviteten i den.

Read More

15 november 2017

Vad gör kundservicepersonalen i framtiden?

I dag finns även en uppsjö av tekniska möjligheter att effektivisera och utveckla kundserviceenheterna. Det har blivit enklare att implementera nya kanaler, det går snabbare, och priserna har sänkts. I takt med att denna utveckling etablerar sig bredare kommer enkla ärenden som i dag hanteras av människor att i stället lösas av teknik. Detta innebär att de människor som jobbar kvar inom kundservice nu kan jobba med att utveckla kundrelationer. Det handlar om att i alla lägen se affärer i form av nyförsäljning, mer- och korsförsäljning samt utveckling av lojalitet på olika sätt. Allt detta som inte går att automatisera bort. För detta krävs personal utöver det vanliga. Personal som behöver handplockas för jobbet och sedan ges tid, verktyg och utbildning för att lyckas. För detta passar insourcing enligt Workz modell perfekt, där vi ansvarar för hela avdelningen och dess utveckling ute hos dig.

Hur man kan driva sin kundservice genom en insourcinglösning kan du läsa mer om i vår guide
Read More

9 november 2017

Motivera och engagera med gamifiering

Gamifiering är ett fantastiskt verktyg för att få människor att utföra nödvändiga sysslor. Det som gör det framgångsrikt är att det ger personen som utför dem en känsla av att de har gjort någonting bra efteråt. Det fungerar även ypperligt eftersom det kickstartar människans tävlingsinstinkt, vilket kommer att göra att hela gruppen avancerar framåt mot nya kunskaps- och kvalitetsnivåer.

Read More

1 november 2017

Ge medarbetarna mandat att sälja

Vill du öka försäljningen i ditt företag måste kundservicemedarbetarna ha tillåtelse att arbeta med försäljning. Som en del i detta måste personalen utbildas i säljteknik och det måste sättas av både tid och pengar för utbildningen. Det måste tas ett strategiskt beslut om arbetssättet och det måste investeras i rutiner för att stötta arbetssättet och medarbetarna.

Läs mer i
Read More