Till dig som jobbar med kundservice
För bara en månad sedan hade de flesta av oss ingen aning om vilken situation vi skulle hamna i på grund av Corona.
Här kan du ta del av nyheter om kundservice, nya guider, kommande seminarium och annat spännande som händer på Workz.
Till dig som jobbar med kundservice
För bara en månad sedan hade de flesta av oss ingen aning om vilken situation vi skulle hamna i på grund av Corona.
Vi har tidigare bloggat om att det kan bli en kostsam historia att rekrytera fel personal till sin kundservice.
Vårt viktigaste råd till dig som vill bygga en framgångsrik och lönsam kundserviceorganisation är detta:
75 personer från kundservice och cx-världarna kom till Workz frukostseminarium på onsdagen.
Mycket tid går åt att utbilda och träna personalen på en kundserviceavdelning. När vi har analyserat innehållet i alla introduktioner, onboarding-program och löpande utbildningsinsatser är det slående hur liten andel som själva kundservicehantverket får.
Besvara frågan: Vad har ni er kundservice till? Det kan tyckas vara en banal fråga med ett enkelt svar.
Många företag kör på i gamla hjulspår och har svårt att förändra sig. Men obekväma beslut måste ofta tas för att en tydlig positiv utveckling ska kunna ske.
Funderar du på hur du kan arbeta mer framgångsrikt med försäljning i din kundservice? Vi har precis tagit fram en guide som handlar om detta. Den kan du ladda ner här.
Vill du öka försäljningen i din kundservice? Det allra viktigaste för att lyckas är att det finns en strategisk approach med stöd från ledning och samtliga avdelningar.
När jag är ute och träffar kundservicechefer får jag ofta höra:
Workz Sweden AB
iOffice Business Center
Kungsgatan 60
111 22 Stockholm
Org. nr: 556938-3788
Telefon: 08 - 22 45 22
E-post: info@workz.se
Bemanning med certifierade medarbetare. Operativt stöd till kundservicechefer. Analyser och strategier för framtidens kundservice.
Copyright © 2020 Workz Sweden AB. Webmaster. All Rights Reserved.