Nyheter

Workz nyheter

Här kan du ta del av nyheter om kundservice, nya guider, kommande seminarium och annat spännande som händer på Workz.

1 april 2020

Kundservice i Coronatider

Till dig som jobbar med kundservice

För bara en månad sedan hade de flesta av oss ingen aning om vilken situation vi skulle hamna i på grund av Corona. 

Read More

9 januari 2020

Testa kontraproduktivt beteende när du rekryterar till kundservice!

Vi har tidigare bloggat om att det kan bli en kostsam historia att rekrytera fel personal till sin kundservice.

Read More

12 december 2019

Så här lyckas du med kundservice-rekryteringen 2020

Vårt viktigaste råd till dig som vill bygga en framgångsrik och lönsam kundserviceorganisation är detta: 

Read More

14 mars 2019

Insiktsfullt seminarium om digitalisering

75 personer från kundservice och cx-världarna kom till Workz frukostseminarium på onsdagen. 

Read More

11 februari 2019

Service saknas i kundserviceutbildningen

Mycket tid går åt att utbilda och träna personalen på en kundserviceavdelning. När vi har analyserat innehållet i alla introduktioner, onboarding-program och löpande utbildningsinsatser är det slående hur liten andel som själva kundservicehantverket får. 

Read More

28 januari 2019

Vad har er kundservice för uppdrag?

Besvara frågan: Vad har ni er kundservice till? Det kan tyckas vara en banal fråga med ett enkelt svar. 

Read More

28 november 2018

Modiga kunder skapar utveckling

Många företag kör på i gamla hjulspår och har svårt att förändra sig. Men obekväma beslut måste ofta tas för att en tydlig positiv utveckling ska kunna ske. 

Read More

20 november 2018

Anticimex 3 råd till dig som vill utveckla din kundservice

Read More

18 september 2018

Sälj mer med dessa 6 enkla regler

Funderar du på hur du kan arbeta mer framgångsrikt med försäljning i din kundservice? Vi har precis tagit fram en guide som handlar om detta. Den kan du ladda ner här.

Read More

6 september 2018

Så arbetar du strategiskt med sälj på din kundserviceavdelning

Vill du öka försäljningen i din kundservice? Det allra viktigaste för att lyckas är att det finns en strategisk approach med stöd från ledning och samtliga avdelningar.

Read More

20 februari 2018

Julias tips till kundservice-chefen: Bemanningspooler

När jag är ute och träffar kundservicechefer får jag ofta höra:

Read More

14 februari 2018

Är AI slutet för mänsklig kundservice?


 Det korta svaret: nej.

Read More