Modiga kunder skapar utveckling

Många företag kör på i gamla hjulspår och har svårt att förändra sig. Men obekväma beslut måste ofta tas för att en tydlig positiv utveckling ska kunna ske. 

Detta gäller inom kundservice såväl som alla andra avdelningar. En av våra modiga kunder är Anticimex.

En kylig dag i september 2017 blir Workz kontaktade av Susanne, kundservicechefen på Anticimex. Hon konstaterar frankt att hon och hennes kollegor har betalat många tusenlappar för att konsulter ska berätta för henne vad hon redan vet att de behöver göra - men att ingen ännu har kunnat visa konkret hur de ska lyckas med det.   

Kort därpå träffas Jonas från Workz och Susanne på en förutsättningslös lunch. Det står klart att det mycket riktigt redan finns många parametrar identifierade, men att Anticimex ännu inte har vågat titta på de riktigt obekväma delarna. Såsom hur de är organiserade över landet, vem som har mandat att ta de stora besluten och vilken service de är villiga att ge sina kunder.

Tillsammans beslöt de sig för att - en gång för alla - försöka lösa de knutor som uppstått under åren. Om hur det här gick till kan du nu läsa i vår senaste guide. Där berättar Susanne på Anticimex själv om hur det var att omkullkasta gamla arbetssätt och få ledningen att våga lita på hennes analyser och råd.

Ladda ner guiden här.

Topics: personalutveckling, kundupplevelse, Bemanning, framtidens personal, framtidens kundservice, customer experience