Nyheter

Workz nyheter

Här kan du ta del av nyheter om kundservice, nya guider, kommande seminarium och annat spännande som händer på Workz.

19 juni 2023

Frukostseminarium med Arlanda Express!

I fredags den 16 juni hade vi ett frukostseminarium med vår kund Arlanda Express.

Read More

23 maj 2023

"Workz medarbetare är vana vid att ständigt utvärdera sig själva"

I den här guiden får du ta del av den inspirerande resa som Dustin har gjort med sin kundservice. 

Read More

15 maj 2023

Frukostseminarium - Arlanda Express förändringsresa

Nu kommer ett nytt lärorikt seminarium om bättre kundservice fyllt av tips och lärdomar.  Denna gång har vi nöjet att lyssna på hur Arlanda Express förändrade sin kundservice systematiskt och efter en tydlig målbild.

Read More

22 mars 2023

Frukostseminarium i Göteborg!

Nu återkommer Workz med ett nytt seminarium där ni får lära er hur ni tar er kundservice till nya höjder och blir bäst i klassen! Det är ofta svårt att hållas sig uppdaterad på vad de senaste rönen är och veta vad det egentligen är som får er NKI att ta rejäla steg uppåt.

Read More

27 februari 2023

Mår medarbetarna bra, går företaget bra

Samtidigt som vi befinner oss i den fjärde industriella revolutionen, där både vad vi gör och sättet vi gör det på förändras, befinner sig världen - och arbetsmarknaden med den - ute på djupt vatten. Hoten kommer både under- och ovanifrån. De stavas krig, lågkonjunktur och robotar. 

Read More

9 september 2022

Lär känna våra nya operativa chefer!

 

Innan sommaren började tre nya operativa chefer hos oss på Workz – Peter Sällqvist som är operativ chef för västra Sverige, Johanna Wikström för östra Sverige och Pernilla Rodriguez för Stockholm. De har alla tre en gedigen erfarenhet av kundservicebranschen.

Read More

17 mars 2022

De 4 största utmaningarna inom kundservice 2022

Vi har frågat 150 kundservicechefer om deras största utmaningar inom modern kundservice. Icke förvånande är det operativa frågor som tynger dem mest. I vår senaste guide, som du kan läsa här, fördjupar vi oss i fyra av dessa utmaningar. Två av dessa lyfter vi här:

Read More

16 mars 2022

Webinar om kundservicechefens största utmaningar

Ledare inom kundservice har en hektisk tillvaro. När Workz undersökte vilka som var de största utmaningarna för kundservicechefer kommer personalfrågor, bemanning och personalomsättning allra högst, därefter kommer digitalisering. Alltså klassiska utmaningar och framtidens utveckling.

Read More

8 februari 2022

Två strategiskt viktiga beslut för din kundservice

Varje år träffar vi fler än 200 kundserviceledningar. Det är när vi jämför de som lyckas bra respektive mindre bra med att ta sig an utmaningarna och trenderna som vi ser att de bästa har en sak gemensamt: de arbetar alla strategiskt med sin kundservice.

Read More

11 februari 2019

Service saknas i kundserviceutbildningen

Mycket tid går åt att utbilda och träna personalen på en kundserviceavdelning. När vi har analyserat innehållet i alla introduktioner, onboarding-program och löpande utbildningsinsatser är det slående hur liten andel som själva kundservicehantverket får. 

Read More

28 januari 2019

Vad har er kundservice för uppdrag?

Besvara frågan: Vad har ni er kundservice till? Det kan tyckas vara en banal fråga med ett enkelt svar. 

Read More

5 november 2018

Nyhetsbrev okt 2018

VÄLKOMMEN!

Hej, för dig som bryr dig om kundservice så försöker vi ge ut guider om relevanta områden med jämna mellanrum. Från och med nu kommer även ett nyhetsbrev att mailas till dig en gång i månaden. Här reflekterar vi snabbt på nyheter och ger direkta tips. Håll tillgodo!  

Read More