I den här guiden får du ta del av den inspirerande resa som Dustin har gjort med sin kundservice.
Här kan du ta del av nyheter om kundservice, nya guider, kommande seminarium och annat spännande som händer på Workz.
I den här guiden får du ta del av den inspirerande resa som Dustin har gjort med sin kundservice.
Nu kommer ett nytt lärorikt seminarium om bättre kundservice fyllt av tips och lärdomar. Denna gång har vi nöjet att lyssna på hur Arlanda Express förändrade sin kundservice systematiskt och efter en tydlig målbild.
Nu återkommer Workz med ett nytt seminarium där ni får lära er hur ni tar er kundservice till nya höjder och blir bäst i klassen! Det är ofta svårt att hållas sig uppdaterad på vad de senaste rönen är och veta vad det egentligen är som får er NKI att ta rejäla steg uppåt.
Samtidigt som vi befinner oss i den fjärde industriella revolutionen, där både vad vi gör och sättet vi gör det på förändras, befinner sig världen - och arbetsmarknaden med den - ute på djupt vatten. Hoten kommer både under- och ovanifrån. De stavas krig, lågkonjunktur och robotar.
Innan sommaren började tre nya operativa chefer hos oss på Workz – Peter Sällqvist som är operativ chef för västra Sverige, Johanna Wikström för östra Sverige och Pernilla Rodriguez för Stockholm. De har alla tre en gedigen erfarenhet av kundservicebranschen.
Vi har frågat 150 kundservicechefer om deras största utmaningar inom modern kundservice. Icke förvånande är det operativa frågor som tynger dem mest. I vår senaste guide, som du kan läsa här, fördjupar vi oss i fyra av dessa utmaningar. Två av dessa lyfter vi här:
Ledare inom kundservice har en hektisk tillvaro. När Workz undersökte vilka som var de största utmaningarna för kundservicechefer kommer personalfrågor, bemanning och personalomsättning allra högst, därefter kommer digitalisering. Alltså klassiska utmaningar och framtidens utveckling.
Varje år träffar vi fler än 200 kundserviceledningar. Det är när vi jämför de som lyckas bra respektive mindre bra med att ta sig an utmaningarna och trenderna som vi ser att de bästa har en sak gemensamt: de arbetar alla strategiskt med sin kundservice.
Mycket tid går åt att utbilda och träna personalen på en kundserviceavdelning. När vi har analyserat innehållet i alla introduktioner, onboarding-program och löpande utbildningsinsatser är det slående hur liten andel som själva kundservicehantverket får.
Besvara frågan: Vad har ni er kundservice till? Det kan tyckas vara en banal fråga med ett enkelt svar.
Hej, för dig som bryr dig om kundservice så försöker vi ge ut guider om relevanta områden med jämna mellanrum. Från och med nu kommer även ett nyhetsbrev att mailas till dig en gång i månaden. Här reflekterar vi snabbt på nyheter och ger direkta tips. Håll tillgodo!
Det är idag självklart för de flesta företagen att planera in digitala kontaktkanaler för sina kunder. Alla vill ha det och kostnaderna går ju alltid ned när vi digitaliserar… eller? I Sverige är det dyrt med personal, och inom kundservice finns det därför alltid en viss övertro på ny teknik och dess förväntade resultat. Det synsättet kan dock belysas från ett par olika håll.
Workz Sweden AB
iOffice Business Center
Kungsgatan 60
111 22 Stockholm
Org. nr: 556938-3788
Telefon: 08 - 22 45 22
E-post: info@workz.se
Bemanning med certifierade medarbetare. Operativt stöd till kundservicechefer. Analyser och strategier för framtidens kundservice.
Copyright © 2020 Workz Sweden AB. Webmaster. All Rights Reserved.