Här kan du ta del av nyheter om kundservice, nya guider, kommande seminarium och annat spännande som händer på Workz.
”Vill du ha glada och lojala kunder? Det är faktiskt enkelt gjort: Lös ärendet vid första kundkontakt.”
Så säger Gabriella Fleming, kundservicechef sedan 2007 på Stadium, i vår senaste guide. Där delar hon med sig av med- och motgångar under sina många år inom kundservice och lösningar på de problem hon stött på.
Vi har frågat 150 kundservicechefer om deras största utmaningar inom modern kundservice. Icke förvånande är det operativa frågor som tynger dem mest. I vår senaste guide, som du kan läsa här, fördjupar vi oss i fyra av dessa utmaningar. Två av dessa lyfter vi här:
Ledare inom kundservice har en hektisk tillvaro. När Workz undersökte vilka som var de största utmaningarna för kundservicechefer kommer personalfrågor, bemanning och personalomsättning allra högst, därefter kommer digitalisering. Alltså klassiska utmaningar och framtidens utveckling.
Varje år träffar vi fler än 200 kundserviceledningar. Det är när vi jämför de som lyckas bra respektive mindre bra med att ta sig an utmaningarna och trenderna som vi ser att de bästa har en sak gemensamt: de arbetar alla strategiskt med sin kundservice.
Det är imponerande att se att så många tar sig upp och ut i ett grått och blött Göteborg för att tillsammans med Workz och dagens talare Tom Kempe, organisationspsykolog från AON Assessment, lyssna och lära mer om vad vetenskapen pekar på är viktigt när man rekryterar medarbetare till en kundserviceavdelning.
Vad är väl en dag på kontoret? Efterlängtad, tror vi.
Trots att allt fler pratar om att arbetet inte är en plats vi går till utan något vi gör och trots att allt fler sjunger hybrid- och distansarbetets lov finns det flera utmaningar med sådana upplägg. Särskilt när det kommer till kundservice.
Och även om vädret nu har vänt i delar av Sverige, och fotbollsresultaten inte alltid är med oss, så hoppas jag du får en välförtjänt ledighet. Därefter kommer en spännande höst med nya utmaningar.
Workz välkomnar Tobias Hermansson som ny Operativ Chef för Östergötland. Tobias kommer närmast från Manpower där han har varit Konsultchef.
Vi är i mitten av mars och trots att det fortfarande känns avlägset närmar sig sommar- och semesterperioden med stormsteg. Härligt, äntligen lite ledighet efter ett långt och annorlunda år tänker många av dina medarbetare. Men hur ska ditt företag lösa bemanningen inom kundservice under ledigheten med fortsatt nöjda medarbetare och bibehållen kundnöjdhet?
Vi är väldigt glada att välkomna Jessica Laos till Workz som Regionchef för Västra Sverige. Jessica har en gedigen bakgrund inom kundservice och försäljning, såväl som operativt ansvarig och som verksamhetskonsult. Närmast kommer Jessica från en roll som ansvarig för försäljning och affärsutveckling på byBrick.
För inte alls länge sedan sågs kundservice som ett enkelt yrke som i princip vem som helst kunde ta sig an. En bild som självklart har påverkat även kundservicemedarbetarnas syn på sitt yrke. Många har sett en kundserviceroll som ett sätt att komma in på ett visst företag, snarare än som en egen karriärväg. Därmed har medarbetarna velat ta sig vidare till en annan avdelning och roll så snabbt som möjligt.
Workz Sweden AB
iOffice Business Center
Kungsgatan 60
111 22 Stockholm
Org. nr: 556938-3788
Telefon: 08 - 22 45 22
E-post: info@workz.se
Bemanning med certifierade medarbetare. Operativt stöd till kundservicechefer. Analyser och strategier för framtidens kundservice.
Copyright © 2020 Workz Sweden AB. Webmaster. All Rights Reserved.