Nyheter

Workz nyheter

Här kan du ta del av nyheter om kundservice, nya guider, kommande seminarium och annat spännande som händer på Workz.

23 maj 2023

"Workz medarbetare är vana vid att ständigt utvärdera sig själva"

I den här guiden får du ta del av den inspirerande resa som Dustin har gjort med sin kundservice. 

Read More

15 maj 2023

Frukostseminarium - Arlanda Express förändringsresa

Nu kommer ett nytt lärorikt seminarium om bättre kundservice fyllt av tips och lärdomar.  Denna gång har vi nöjet att lyssna på hur Arlanda Express förändrade sin kundservice systematiskt och efter en tydlig målbild.

Read More

22 mars 2023

Frukostseminarium i Göteborg!

Nu återkommer Workz med ett nytt seminarium där ni får lära er hur ni tar er kundservice till nya höjder och blir bäst i klassen! Det är ofta svårt att hållas sig uppdaterad på vad de senaste rönen är och veta vad det egentligen är som får er NKI att ta rejäla steg uppåt.

Read More

9 september 2022

Lär känna våra nya operativa chefer!

 

Innan sommaren började tre nya operativa chefer hos oss på Workz – Peter Sällqvist som är operativ chef för västra Sverige, Johanna Wikström för östra Sverige och Pernilla Rodriguez för Stockholm. De har alla tre en gedigen erfarenhet av kundservicebranschen.

Read More

16 mars 2022

Webinar om kundservicechefens största utmaningar

Ledare inom kundservice har en hektisk tillvaro. När Workz undersökte vilka som var de största utmaningarna för kundservicechefer kommer personalfrågor, bemanning och personalomsättning allra högst, därefter kommer digitalisering. Alltså klassiska utmaningar och framtidens utveckling.

Read More

8 februari 2022

Två strategiskt viktiga beslut för din kundservice

Varje år träffar vi fler än 200 kundserviceledningar. Det är när vi jämför de som lyckas bra respektive mindre bra med att ta sig an utmaningarna och trenderna som vi ser att de bästa har en sak gemensamt: de arbetar alla strategiskt med sin kundservice.

Read More

28 oktober 2021

3 baksidor med hybridarbete inom kundservice

Vad är väl en dag på kontoret? Efterlängtad, tror vi.

Trots att allt fler pratar om att arbetet inte är en plats vi går till utan något vi gör och trots att allt fler sjunger hybrid- och distansarbetets lov finns det flera utmaningar med sådana upplägg. Särskilt när det kommer till kundservice.

Read More

8 oktober 2021

Service as a power

är årets tema på Customer Service Week, fokusveckan som i över 30 år hyllat medarbetare i support- och kundserviceorganisationer och vuxit sin in i över 60 länder.

Read More

18 februari 2021

Ny utbildning för kundservicemedarbetare ”Ny på jobbet”

Många kunder har frågat oss om en kortare träning av nya medarbetare på sina kundserviceavdelningar. Vi har därför tagit fram en sådan, och kör den första öppna kursen den 18 mars. Ta chansen att ge dina nya medarbetare en kickstart, här är all fakta:

Read More

28 november 2018

Modiga kunder skapar utveckling

Många företag kör på i gamla hjulspår och har svårt att förändra sig. Men obekväma beslut måste ofta tas för att en tydlig positiv utveckling ska kunna ske. 

Read More

20 november 2018

Anticimex 3 råd till dig som vill utveckla din kundservice

Read More

5 november 2018

Nyhetsbrev okt 2018

VÄLKOMMEN!

Hej, för dig som bryr dig om kundservice så försöker vi ge ut guider om relevanta områden med jämna mellanrum. Från och med nu kommer även ett nyhetsbrev att mailas till dig en gång i månaden. Här reflekterar vi snabbt på nyheter och ger direkta tips. Håll tillgodo!  

Read More