Seminarium om framtidens medarbetare

Återigen ett fullsatt seminarium i Workz regi, denna gång med temat framtidens kundservicemedarbetare. Spännande teori blandades med praktiska exempel på vilka egenskaper som gör en bra kundservicemedarbetare och säljare. Att branschen ofta letar efter felaktiga egenskaper rimmar väl med våra egna erfarenheter. Det är idag kritiskt att använda modern forskning för att hitta rätt kompetensprofil till sin avdelning. Tyvärr är ett vanligt dilemma att uppnå en kontinuerlig mätkultur, och att agera efter de resultat som erhålls – bra och dåliga.

De avdelningar som fortsätter att besvara enkla rutinfrågor med mänskliga svar kommer snabbt att bli omkörda av robotar som gör jobbet såväl bättre, snabbare och billigare – dessutom dygnet runt utan pauser. Använd i stället människorna till att göra det endast de kan göra. Bygg relationer, utveckla olika försäljningstekniker och lös mer komplexa problem.

På slutet fick vi även ta del av hur personlighetsmätningar idag kan ske genom ett par klick på nätet där din personliga digitala profil (facebook, twitter) snabbanalyseras. Har du mer än 500 likes på Facebook är sannolikheten att få ett bra svar om din personlighet bättre än att fråga din sambo eller partner! Bra eller skrämmande?

Topics: Kundservice, Bättre Personal,, CSAT, bättre kundupplevelse, Bemanning, Personal, kundservice, utbildning