Lär känna våra kundservicemedarbetare

    Lär känna våra medarbetare och läs mer om våra medarbetares upplevelse av Workz som arbetsgivare

     Hej, vad heter du och vad är din roll?

    Hej! Mitt namn är Alexander Åkesson och jag jobbar som kundservicemedarbetare (främst som kundkontakt) på Securitas Sverige AB.

    Varför har du valt att jobba med kundservice?

    Jag har valt att jobba som kundkontakt då det ger mig så mycket positivitet genom att få hjälpa kunder i deras ärenden. Också på grund av den sociala kontakten som min roll ger. 

    Dina tre bästa saker med att arbeta som kundservicemedarbetare

    Den första är den sociala aspekten. Den andra bästa saken är att få hjälpa kunder och den uppskattningen man ofta får från kunder efter att de har fått hjälp och är nöjda. Sist så skulle jag vilja säga att en bra sak som jobbet ger mig är en känsla av att hitta lösningar. Alla kunder har olika problem med olika synsätt på hur de vill bli hjälpta, samtidigt som vi som medarbetare har spelregler vi måste förhålla oss till. Just det där att hitta en lösning som både gynnar jobbet men också kunden och att få träna sin problemlösning är otroligt givande.

    Vilka är de största utmaningarna i rollen?

    Jag älskar utmaningar, men en utmaning är givetvis att lära sig nya områden inom yrket. Det då rutiner ofta kan skilja sig åt eller att det bara rentav är ett helt nytt område. 

    Vilka möjligheter ser du i din roll just nu?

    Möjligheterna jag ser med min roll är en otrolig personlig utveckling, både inom yrket men definitivt på den personliga nivån också. Att få bli utmanad i yrket är något jag tror är viktigt för den personliga utvecklingen och något jag ser fram emot. 

    Vilka fördelar tycker du det finns i att vara anställd hos Workz?

    En fördel och den som jag uppskattar mest är att man når ut till företag på ett lättare sätt än om jag hade sökt direkt via företaget. Ofta rekryterar företag via bemanningsföretag för att hitta rätt person till yrket, så det är ju en enorm möjlighet som jag har fått via Workz. 

    En annan fördel är utbildningarna som Workz erbjuder, som dessutom är betalda. Jag ser fram emot att gå fler av dessa för att vidareutveckla mina kundservice-färdigheter.

    Vad är din uppfattning om Workz Academy?

    Min uppfattning är positiv, jag ser det som en möjlighet att utvecklas samtidigt som jag arbetar.

    Dina tre bästa saker med Workz

    1. Nå ut till företag via ett bemanningsföretag som är specialiserat och seriöst samt som bryr sig om sina anställda

    2. Möjligheten till en personlig utveckling både via arbetet och via utbildningarna som Workz erbjuder

    3. Att få en Konsultchef som följer upp ens arbete och nu har jag turen att få en otroligt bra konsultchef Peter Sällqvist.



     

     

     

    Topics: Workz, Bättre Personal,, Bemanning, Personal, kundservice, utbildning, framtidens personal